جهان

طالبان دوکارمند صحت عامه ی ارزگان را اعدام کردند

ترینکوت 1 قوس باختر
طالبان مسلح دوکارمند صحت عامه ی ولایت ارزگان را به دارآویختند.
کشته شده ها مسوولیت آگاهی دهی خانواده ها ازخطرات بیماری فلج کودکان را درارزگان به دوش داشتند.
این رویداد روزگذشته درمحله ای موسوم به کلیم باوری ولسوالی چوره هنگامی رخ داد که این کارمندان صحی پس ازشرکت دریک برنامه ی آگاهی دهی ازخطرات بیماری فلج کودکان درحال برگشت به شهرترینکوت بودند.
شاهدان عینی می گویند که گروهی ازطالبان مسلح پس ازدستگیری این دوکارمند صحی ابتدا آنان را به دارآویختند وسپس تیرباران کردند.
عبدالله همت سخنگوی والی ارزگان درتماس با خبرگزاری باختر کشته شدن این دو کارمند صحی به دست طالبان مسلح را تایید کرد وگفت آنان عبدالرووف وحضرت الله مسوولان برنامه ی آگاهی دهی خانواده ها ازخطرات بیماری فلج کودکان بودند.
سخنگوی والی ارزگان می گوید که طالبان ابتدا این دوکارمند صحی را ازمسیر راه ولسوالی چوره- شهرترینکوت ربودند وسپس به دارآویختند وتیرباران کردند.
این ماموران امنیتی ارزگان می گویند نشانه هایی ازریسمان درگردن کشته شده ها نشان می دهد که آنان ابتدا به دارآویخته شده وسپس تیرباران گردیده اند.
مسوولان محلی طالبان مسلح را مسوول کشتن این دوکارمند صحی می خوانند ومی گویند که جستجوها برای شناسایی ودستگیری عاملان این رویداد آغازشده است.
این درحالیست که وزارت صحت عامه ی افغانستان پس ازبه مشاهده رسیدن چند نمونه ازبیماری فلج کودکان علاوه برراه اندازی دورفوق العاده ی واکسین کودکان برعلیه این بیماری ، برنامه ی گسترده ای را برای معرفی خطرات ناشی ازپولیو ویا فلج کودکان به خانواده ها به راه انداخته است.
طالبان مسلح درولایت نورستان وچند محله ی دیگرافغانستان نیزبرکارکنان صحی وواکسین کننده های کودکان حمله کرده اند.
با این حال مقامات افغان بارها ازگروه های تروریستی ازجمله طالبان مسلح خواسته اند تا مانع عرضه ی خدمات صحی برای مردم نه شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا