سیاست

داکتر زلمی رسول وزیر امور خارجه با همتای دنمارکی خود ویلی سوندال در حاشیه شصت و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل به تاریخ 5 میزان در شهر نیویورک ملاقات نمودند

كابل باختر 8 ميزان
داکتر زلمی رسول وزیر امور خارجه با همتای دنمارکی خود ویلی سوندال  در حاشیه شصت و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل به تاریخ 5 میزان در شهر نیویورک ملاقات نمودند. به اساس معلومات مديريت اطلاعات و نشرات وزارت امور خارجه به آژانس باختر، داکتر رسول از پیشنهاد دنمارک مبنی بر عقد یک موافقتنامه مشارکت های استراتیژیک دراز مدت میان افغانستان و دنمارک به گرمی استقبال نمود.
داکتر رسول بر قدردانی دولت و مردم افغانستان از دولت و مردم دنمارک به خاطر مساعدت های سخاوتمندانه برای امنیت و توسعه در افغانستان در طول چند سال گذشته، تاکید نمود.
داکتر رسول گفت:" کشور دنمارک حامی تلاشهای ما برای صلح، امنیت و توسعه در افغانستان بوده است و به همین خاطر ما صادقانه و عمیقاً از کشور دنمارک تشکر مینماییم".
سوندال گفت دنمارک به حمایت و ارائه کمک به افغانستان متعهد خواهد بود.
از سال 2003 به این طرف،  کشور دنمارک با  داشتن  تقریباً 700 عسکر حامی نیروهای امنیتی افغان در ولایت های کابل و هلمند، یک عضو بسیار مهم از قوای بین المللی کمک به امنیت بوده است. این کشور از سال 2002تا کنون به گونه سخاوتمندانه به میزان 67208 میلیون دالر امریکایی به بازسازی، انکشاف اقتصادی و دموکراتیک افغانستان در طول سالهای گذشته، کمک نموده است.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا