اخبارفرهنگجامعهTOP

روند اصلاح لوحه ها و تابلو های اعلانات، از ساحه جاده نادر پشتون کابل آغاز کرد

کابل، 27 قوس، باختر

کمیسیون  اصلاح لوحه ها و تابلوهای اعلانات، کارش را از ساحه جاده نادر پشتون در شهر کابل آغاز کرد.

مولوی ضیا الحق حقمل سرپرست معینیت امور نشرات  وزارت اطلاعات وفرهنگ، که ریاست کمیسیون یاد شده را نیز به عهده دارد امروز مارکیت ها و فروشگاه های ساحه جاده نادر پشتون کابل را بررسی کرد.

به گزارش خبرنگارآژانس باختر؛ در جریان این بررسی مولوی حقمل در حالی که قاری ولی گل جواد رییس کلتوری شاروالی کابل نیز حضور داشت، به مالکان مارکیت ها و فروشگاه ها ساحه جاده نادر پشتون کابل توصیه کردند که لوحه ها و تابلو های اعلانات شان را مطابق به هدایات و معیارهای کمیسیون اصلاح لوحه ها و تابلو های اعلانات، اصلاح کنند.

وی همچنان گفت: هدف از ایجاد کمیسیون اصلاح لوحه ها و تابلو های اعلانات، جلوگیری از کاربرداصطلاحات و واژه های خارجی، و حفاظت از فرهنگ اسلامی و افغانی است.

او خاطرنشان کرد: این کمیسیون مطابق به طرزالعمل خود، قبلآ از طریق رسانه ها و نواحی مربوط به دوکانداران و صاحبان کسب و کار را آگاهی داده بود که متن لوحه ها و تابلو های اعلانات شان باید به زبان های ملی و محلی باشد و از واژه های زبان های خارجی استفاده نکنند.

همچنان تصاویری که در ترتیب لوحه ها و تابلو ها اعلانات به کار برده می شود، غیر شرعی و معشوش کننده اذهان عامه نباشد.

سرپرست معینیت امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ، از تاجران، مالکان مارکیت ها و فروشگاه ها خواست که در این زمینه با کمیسیون یاد شده همکاری کرده و مسوولیت شان را ادا کنند.  

وی افزود، کمیسیون اصلاح لوحه ها و تابلوهای اعلانات، کارش را امروز از ساحه جاده نادر پشتون در کابل آغاز کرد و کمیته های این کمیسیون نیز در 15 ولایت کشور به کار آغاز کرده اند.

همچنان رییس امور کلتوری شاروالی کابل، در صحبت هایش از لوحه داران خواست که از کاربرد لوحه های نامناسب و خلاف معیار های کمیسیون متذکره خود داری کنند.

به همین ترتیب محمد مختارشریفی رییس اتحادیه تاجران جاده نادرپشتون، در سخنانش اطمینان داد که تمام هدایات و میعار های کمیسیون اصلاح لوحه ها و تابلو های اعلانات را رعایت می کنند

او همچنان همکاری و دوکانداران آن ساحه را با کمیسیون ابراز کرد و گفت که در زمینه اصلاح لوحه های نا مناسب نیز اقدام می کنند.

باید گفت که کمیسیون  اصلاح لوحه ها و تابلوهای اعلانات به  ریاست معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ ایجاد شده است که در آن نمایندگان وزارت های امور داخله و امر به معرف و نهی عن المنکر، شاروالی کابل، اکادمی علوم و اتاق پیشه وران و دکانداران عضویت دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا