صحت

برنامه واکسیناسیون اطفال دربرنامه امراض قابل پیشگیری درکشور روی دست گرفته شد

کابل باختر 20 میزان
وزارت صحت عامه، حکومت جاپان، یونیسف و سازمان صحی جهان ابتکاری را برای واکسین کردن اطفال بیشتر در برابر امراض قابل پیشگیری با تقویت برنامه واکسیناسیون روزمره ، راه اندازی کردند.
وزارت صحت عامه با صدور اعلامیه مطبوعاتی گفته است، مرحله اول این ابتکار (از 19 تا 24 میزان) برای واکسین کردن بیشتر از 250000 طفل زیر دو سال و بیشتر از 630000 زن در سنین بارداری در 105 ولسوالی در 17 ولایت که در آنجا اطفال کمتری از برنامه واکسیناسیون بهره مند می شدند، آغاز شد.
در اعلامیه از قول داکتر ثریا دلیل، سرپرست وزارت صحت عامه گفته شده: "این ابتکار مهم به ما کمک خواهد کرد تا به اطفال و زنان بیشتری دسترسی داشته باشیم و آنان را در برابر بیماری های قابل پیشگیری واکسین کنیم. ما با تقویت برنامه واکسیناسیون روزمره می توانیم اطمینان حاصل کنیم که تمام زنان و اطفال تمام واکسین های مورد نیاز را به اندازه کافی دریافت می کنند" این برنامه از حمایت مالی جاپان برخوردار است.
هیروشی تاکاهاشی، سفیر جاپان در افغانستان می گوید: "حکومت جاپان دارای سابقه طولانی در مشارکت در  تلاش ها برای حفاظت از اطفال افغان در برابر امراض قابل پیشگیری از طریق واکسیناسیون است.
این اقدام مهم می تواند به بهبود کیفیت برنامه واکسیناسیون و دسترسی بیشتر به اطفال، کمک کند."
دراعلامیه همچنان تذکر رفته، مراحل دوم و سوم این ابتکار برای راه اندازی هفته های واکسیناسیون شدید در ماه های قوس وجدی سالروان تطبیق خواهد شد.
این ابتکار براساس استراتژی بهبود میزان پوشش برنامه واکسیناسیون در سراسر کشور برای دسترسی کامل اطفال و زنان در سنین بارداری به تمام واکسین های مورد نیاز، ایجاد شده است.
این ابتکار برای 17 ولایتی در نظر گرفته شده است که در آنجا براساس سروی ارزیابی میزان پوشش  برنامه واکسیناسیون سال 2013 میلادی، میزان پوشش برنامه واکسیناسیون کمتر در 60 درصد است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا