سیاست

پیام محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان به مناسبت قیام ۲۴ حوت مردم هرات

کابل/ ۲۴حوت/ باختر
قیام تاریخی مردم سلحشور هرات در ۲۴ حوت سال ۱۳۵۷، یکی از رویدادهای ماندگار و پرافتخار در تاریخ معاصر افغانستان است. به روح شهدای گلگون کفن آن رویداد و تمام شهدای افغانستان درود می فرستم. در این روز مردم هرات ثابت کردند که ایثار، وحدت و اتفاق جمعی، ستون های بزرگترین قدرت ها را فرو می ریزد.
در این روز تاریخی، مردم مجاهد هرات با راه اندازی قیام سراسری ‌در برابر ظلم و استبداد ایستادند و با خون پاک خویش صفحۀ تازۀ در مبارزات آزادی‌خواهانۀ ملت‌های جهان رقم زدند. مهم ترین دلیل قیام ۲۴ حوت، گذاشتن نقطۀ پایان به استبداد، تامین عدالت و برپایی یک نظام مردم سالار بود.
جدوجهد ما مردم افغانستان هنوز هم به خاطر رسیدن به آرمان های شهدای مان، ادامه دارد. ستون های جمهوریت و مردم سالاری در حال تقویت است، افغانستان با گام های استواردر مسیر توسعه و انکشاف در حرکت است  و برای رسیدن به صلح دایمی که یگانه خواست شهدای ماست، تلاش جدی جریان دارد. اساس مجاهدت و مبارزات مردم افغانستان را، وحدت تشکیل می دهد؛ ما با اتحاد و همبستگی برای رسیدن به آرمان های شهدای خویش، به پیش می رویم.
با استفاده از این فرصت می خواهم به خطر ناشی از ویروس کرونا نیز اشارتی داشته باشم. شیوع ویروس کرونا خطر جدی را متوجه مردم جهان کرده است. متاسفانه مردم افغانستان نیز از شر این ویروس در امان نمانده اند. ثبت چند واقعه مثبت ویروس کرونا در کشور، ما را وا می دارد تا روی تدابیر احتیاطی تمرکز جدی داشته باشیم. همکاری و توجه مردم در راستای مهار شیوع این ویروس بسیار مهم است. جلو گیری از تجمعات، در نظرگرفتن حفظ الصحه و دیگر موارد مهم، می تواند شیوع این ویروس را مهار کند.
رهبری دولت جمهوری اسلامی افغانستان به توانایی های هرات و هراتیان باور دارد و طوری که تاریخ و مبارزات افتخار آفرین مردمان این مرزو بوم نشان می دهد، یقین داریم که با هوشیاری و همبستگی مشکلات موجود را نیز با موفقیت پشت سر می گذاریم.
هرات از مراکز تمدن اسلام و افغانستان است که راه خود را به سوی پیشرفت و آبادانی می گشاید و هر روزی که می گذرد بر آبادانی و سرسبزی آن افزوده می شود. امید است در این روزها که فصل بهار فرا می رسد، هراتیان عزیز و تمام هموطنان ما به نهال شانی، سرسبزی و آبادانی توجه خاصی داشته باشند.
گرامی باد یاد شهدای عزیز کشور
پاینده باد سرزمین افتخار آفرین افغانستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا