اخبارTOPجهان

بایدن؛ امیدوارم تا دوشنبه آینده شاهد انفاذ آتش‌بس درغزه باشیم

کابل ۸ حوت باختر
جو بایدن، رییس جمهور امریکا نسبت به احتمال آتش بس درغزه تا یک هفته دیگر، ابراز امید واری کرده است.
براساس گزارش رسانه‌های بین المللی؛ جو بایدن گفته است که مذاکره کننده‌گان در قطر به توافق نزدیک شده‌اند که در ازای آزادی شماری از گروگان‌های نزد حماس، اسرائیل عملیات خود را درغزه تا دوشنبه آینده متوقف خواهدکرد.
بایدن در حالی از انفاذ آتش بس در غزه گفته است که رسانه‌ها بین المللی، از سفر یک هیئت اسرائیلی به قطر گزارش داده و گفته شده که این هیئت به دوحه رفته است تا روی شرایط آتش‌بس درغزه و توافقنامه آزادی گروگان‌های باقی مانده مذاکره کند.
براساس گزارش‌ها؛ هیئت اسرائیلی متشکل از کارکنان ارتش و موساد، وظیفه ایجاد یک مرکزعملیاتی برای حمایت از مذاکرات را بر عهده دارد و ماموریت آنان شامل بررسی وضعیت شبه‌نظامیان فلسطینی است که حماس می‌خواهد آنان را به عنوان بخشی از توافق آزادسازی گروگان‌ها آزاد کند.
در گزارش‌ها آمده است که اسرائیل به طور رسمی دراین زمینه اظهار نظر نکرده و قطر میزبان این مذاکرات نیز در زمینه توضیحی نداده است.
این در حالی است که چندی قبل آمریکا برای سومین بارپیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت ملل متحد درباره جنگ اسرائیل و حماس را ویتو کرد و مانع درخواست اعضای این شورا برای برقراری آتش‌بس فوری بشردوستانه در غزه شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا