سیاست

یو نیما : انتخابات بیانگر اراده مردم است

کابل باختر  ۲۹ سنبله
یونیما از راه اندازی اجماع ملی انتخاباتی کمیسیون مستقل انتخابات استقبال می کند. 
به گزارش اژانس باختر یونیما امروز با نشر خبرنامه یی گفته است هیئت معاونت ملل متحد در افغانستان (یونیما) از افتتاح اجماع ملی انتخاباتی توسط کمیسیون مستقل انتخابات به عنوان گام مهم در راستای تدویر انتخابات بااعتبار، شفاف و فراگیر استقبال می کند.
این اجماع به مقصد یک سلسله مشوره دهی های منظم و با مفهوم برای رسیدن به توافق برای امور آینده انتخابات ایجاد شده است. در محفل امروزی که در کابل دایر شده بود، کمیشنران انتخاباتی، دست اندرکاران عرصه سیاسی، جامعه مدنی و سایرین گردهم آمدند.
پرنیل کاردیل معاون نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان در بیانیه افتتاحیه خود در این اجماع گفت: "انتخابات معتبر تنها انتخاباتی نیست که از نظر تخنیکی به خوبی تنظیم شده باشد، بلکه انتخاباتی است که مردم مطمئن باشند که نتیجه آن بیانگر اراده شان است."
وی افزود: "مشوره دهی وسیع، شفافیت و مقام های انتخاباتی دارای صداقت، بی طرف و توانایی های لازم عناصری هستند که باعث افزایش اعتماد در پروسه انتخابات و پیآمد های آن می گردد."
کاردیل که سرپرست دفتر یونیما نیز می باشد متعهد به پشتیبانی جامعه بین المللی منحیث یک همکار از روند آمادگی ها برای تدویر انتخابات گردید. او گفت که رهبران سیاسی و نامزدان مسئولیت بزرگی را در راستای تامین پروسه ای با اعتبار و نتایج قابل پذیرش به عهده دارند.
کاردیل افزود: "ما باور قوی داریم که انتخابات باید برگزار شود تا حق قانونی مردم برای رای دهی تامین گردد."
وی گفت: "دلیلی که ما این کار را انجام می دهیم دلگرمی ما در خصوص اهمیت انتخابات با اعتبار برای ثبات و پیشرفت در راستای صلح می باشد. ختم عبدالخالق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا