اقتصاد

عواید زغال سنگ سمنگان کاهش یافته است

ایبک / باختر/ ۳/ سرطان
عواید زغال سنگ دره صوف سمنگان درسال روان مالی کاهش یافته است.
به گزارش خبرنگار محلی آژانس باختر، عواید این اداره درشش ماه نخست سال جاری نسبت به زمان مشابه سال قبل حدود چهارصدمیلیون افغانی کاهش یافته است.
برهان الدین باهر آمرنمایندگی زغال سنگ سمنگان می گوید: درشش ماه اول سال مالی روان ازطریق معادن زغال سنگ ولسوالی دره صوف بالا، بیش از یک ملیاردو نودو پنج میلیون افغانی عاید به خزانه دولت تحویل شده است که نسبت به سال گذشته بیش از سه صد ونودو هفت میلیون و پنجصد هزار افغانی کاهش را نشان می دهد.
با هر اضافه کرد که شش ماه اول که درسال گذشته از دومعدن ولسوالی دره صوف بالا یک ملیارد و چهارصد و نودو دو میلیون ونهصد هزار افغانی عاید به دست آمده بود اما این رقم درشش ماه اول سال روان به یک ملیارد و نودو پنج میلیون افغانی کاهش یافته است.
گفته می شود این مبلغ از معادن دهانه تور و شباشک به دست آمده است و عواید معادن گرمک غربی، گرمک شرقی ورشک که ازطریق وزارت معادن به بخش خصوصی اجاره داده شده است، شامل این عواید نمی باشد.
مسوول این تصدی علت کاهش عواید را نبود امنیت سرک مواصلاتی دره صوف – مزارشریف، تقاضای کمتر مصرف کنندگان و صادرنشدن زغال سنگ به پاکستان می داند. ختم/ لیلما

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا