سیاست

حامد کرزی با بنیانگذار و اعضای سازمان انکشاف و تحول افغانستان دیدار کرد

کابل باختر 29 میزان
حامد کرزی رئیس جمهور پیشین کشور امروز با بنیانگذار و اعضای سازمان انکشاف و تحول افغانستان دیدار نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور به آژانس باختر: در این دیدار روی برنامه های این سازمان و خاصتاً برنامه " جوان برتر" تحت شعار "گامی برای جبران عقب ماندگی چند صد ساله به دست جوانان افغان در خاک افغانستان" بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
عنایت مدرس مؤسس وبنیانگذار "سازمان انکشاف و تحول افغانستان"  و برنامه  " جوان برتر" گفت: نقد و شکوه و گلایه کردن سالیانی است در افغانستان عرف گشته، اما ما برای نخستین بار مسیر بدل کردیم و خواستیم جای حرف را به عمل بدهیم تا موجبات عزت و سربلندی افغانستان را فراهم کنیم.
او اضافه کرد: ما با این برنامه در پی رسیدن به دوران طلایی کشور هستیم تا افغانستان بار دیگر به مکانی برای ابداع و تولید علم در زمینه های مختلف بدل شود.
اعضای دیگر مؤسسه نیز با تأکید بر باقی ماندن جوانان در کشور گفتند: افغانستان برای بیرون رفت از چالش های موجود به نیروی جوان نیاز دارد و ما به جهانیان ثابت خواهیم ساخت که افغانستان صاحب استعدادهای نهفتۀ است که میتواند کشور شان را با صلح جویی، دانش و استقلالیت و کار عملی به خودکفایی برسانند.
آنان همچنان از ایجاد "اتاق های فکر" برای نخستین بار در افغانستان یادآوری نمودند و گفتند که این مؤسسه سالانه یکی از چالش های عمده کشور را مورد تحقیق قرار داده و راه حل های عملی را برای آن جستجو میکنند.
حامد کرزی با ابراز خرسندی از دیدار با اعضای سازمان انکشاف و تحول افغانستان، اهداف و مرام جوانان را نیک، به خیر مردم افغانستان و الگو و سرمشق برای سایر جوانان دانست و وعده هرگونه همکاری را با آنان سپرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا