امنیت

آغاز تطبیق پروژه های انکشافی در ساحات پاکسازی شدۀ ننگرهار از وجود داعش

شهرجلال آباد 29 اسد باختر
حکومت بیش از دونیم ملیون دالر را برای تطبیق پروژه های انکشافی در ساحات پس از جنگ درولایت ننگرهار اختصاص داده است.
این پول هزینه پروژه های انکشافی دربخش هایی ازاین ولایت شرقی خواهد شد که دراین اواخر از وجود گروه داعش پاکسازی شده است.
این درحالی ست که حضور چند ساله داعش و طالبان در بخش های پاکسازی شده ولسوالی های اچین ، کوت ، رودات و هسکه مینه باعث شده تا هیچ پروزه انکشافی درآن تطبیق نشود و مردم از کوچکترین خدمات حکومتی محروم بمانند.
نبود آب آشامیدنی صحی ، مراکز صحی ، مکتب ها ، بی کاری وفقر ، سرک و دیگر تاسیسات مردمی وخدمات عمومی ازجمله مشکل های عمده خانواده هایی است که به تازه گی از شر گروه های تروریستی در ننگرهار رهایی یافته اند.
هیاتی به تازه گی به ولایت ننگرهار سفرکرده تا مقدمات تطبیق این پروژه های انکشافی و ارایه خدمات عامه به مردمان جنگ زده را فراهم سازند.
پس از پاکسازی بیشترین بخش هایی از ننگرهار از وجود طالبان و داعشیان درعملیات های نظامی نظامیان ، دوهیات حکومتی  برای رسیده گی به مردمان آسیب دیده از جنگ در ننگرهار به این ولایت سفرکرده است.
این هیات ها می گویند که دونیم ملیون دالر را حکومت صرف برنامه های انکشافی در ساحات پاکسازی شده از دست داعش وطالب درننگرهار می کند.
این پروژه ها شامل ساخت بند های آب و برق ، ساخت سرک ، شفاخانه و مکتب و دیگر تاسیسات عمومی و مردمی می باشد که ازسوی وزارت های فواید عامه ، معارف ، صحت عامه ، احیا و انکشاف دهات و زراعت ومالداری تطبیق خواهد شد.
درکنار این روز گذشته یک هیات متشکل از مقامات بلند رتبه نظامی به ننگرهار سفرکردند و درکنار تاکید بر ادامه پیکار با گروه های هراس افگن به ویژه داعش ، گفتند که نظامیان دیگر مردم ننگرهار را پس از پاکسازی ساحات شان ازوجود تروریستان تنها نخواهند گذاشت. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا