سیاست

محمد اشرف غنی: اقدامات عملی برای بهبود مدیریت امور مالی و بودجه انجام شود

کابل / 25 حوت / باختر

محمداشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان، قبل از ظهر امروز از طریق ویدیو کنفرانس با رهبری وزارت مالیه در خصوص فرمان جدید خویش در مورد بهبود مدیریت امور مالی و بودجه و مؤثریت ساختار تشکیلاتی آن وزارت، بحث کرد.

به اساس معلومات دفتر سخنگوی ریاست جمهوری به آژانس باختر؛ ابتدا، رهبری وزارت مالیه از آمادگی ها به خاطر تطبیق فرمان یادشده و گام های آینده، به رییس جمهور گزارش ارائه کردند.

رییس جمهور به مسوولان وزارت مالیه هدایت داد : به خاطر عملی‌ کردن فرمان متذکره، اجراات را تسریع و اصلاحات را عملی کنند تا در زمان معینه به اهداف تعیین‌شده در زمینۀ افزایش عواید و خودکفایی مالی برسیم. رییس جمهور کشور با تاکید گفت که از مداخلات و نفوذ غیرقانونی در پروسه جمع‌آوری عواید جلوگیری صورت گیرد؛ روند اصلاحات در گمرکات تسریع شود و برای گمرکات زیربنا ساخته شود.

رییس جمهور به وزارت مالیه هدایت داد که تاثیرات ویروس کرونا را بر صادرات و واردات در بنادر کشور به صورت واضح ارزیابی  کند و هر پوستۀ امنیتی که به اخاذی متهم می شود، به صورت جدی و قانونی با آن برخورد صورت گیرد.

رییس جمهور غنی در پایان صحبت هایش گفت که استخدام در گمرکات از طریق پروسۀ رقابت آزاد و شفاف انجام شود و با مداخله‌کنندگان دراین پروسه، برخورد قانونی صورت گیرد.#

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا