سیاست

بزرگان کندز خواستار صلح شدند

کندز 6 سرطان باختر
صد ها تن از علمای دینی، متنفذان قومی و بزرگان کندز دیروز خواستار صلح شدند و جنگ را عامل همه بدبختی ها در کشور بیان کردند.
به گزارش آژانس باختر، در نشستی که به همین مناسبت در شهر کندز با حضور رییس شورای عالی صلح، رییس شورای ولایتی، علمای دین، بزرگان قومی و زنان آن ولایت برگزار شد، سخنرانان جنگ را عامل بدبختی، کُشت و خون افراد بی‌گناه، ویرانی کشور، بی سوادی، فقر، فرار جوانان از کشور، گسترش فساد اداری و اجتماعی، افزایش جرایم جنایی و بربادی جامعه دانستند و بر برقراری صلح و ثبات تاکید کردند.
در این نشست از آتش بسی که از جانب رییس جمهور اعلان شده است حمایت صورت گرفت و از مخالفان خواسته شد تا به آتش تن در دهند و صلح نمایند.
همچنان علمای دین در این محفل، جنگ و برادرکشی را از نظر اسلام مردود دانستند و روی برجستگی های صلح و آرامش و نا هنجاری های جنگ در پرتو دین مبین اسلام صحبت کردند.
زنان شرکت کننده در این محفل گفتند که بار دیگر نمی خواهند شاهد انفجار، انتحار و رخت سفر بستن عزیزان شان در جنگ ها باشند، آنان نقش زنان را نیز در تحکیم صلح و ثبات بر جسته عنوان نمودند و از همه زنان خواستند که در گرفتن سلاح از دست فرزندان شان که در مخالفت با نظام قرار دارند، بکوشند و جسورانه در آبادی کشور سهیم شوند. احمد نعیم (دوستی)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا