آموزش

طرزالعمل اخذ کانکور شمول در موسسات تحصیلات عالی خصوصی، تایید شد

کابل /۱۰ دلو/ باختر
طرزالعمل اخذ کانکور شمول درموسسات تحصیلات عالی خصوصی وزارت تحصیلات عالی، ادارۀ ملی امتحانات و اتحادیه موسسات تحصیلات عالی خصوصی تایید کرد.
به گزارش آژانس باختر: این طرزالعمل به تأسی ازحکم شمارۀ (1532) مؤرخ 6/6/1398 مقام ریاست جمهوری، به هدف تامین شفافیت، قانونمند کردن جذب داوطلبان به نهاد های تحصیلات عالی خصوصی وهماهنگی بیشترمیان وزارت تحصیلات عالی، اداره ملی امتحانات و اتحادیه پوهنتون های خصوصی ترتیب شده است.
درنشستی که به این منظور برگزار شد، پوهاند دکتوربری صدیقی معین امورمحصلان وزارت تحصیلات عالی گفت که با امضای این طرزالعمل، دواطلبان شایسته به اساس توانایی شان در یک روند رقابتی شفاف و قانونمند به پوهنتون ها و موسسات تحصیلات عالی خصوصی جذب می شوند.
پوهاند صدیقی افزود که بر اساس این طرزالعمل وظایف و مکلفیت های اداره ها و پوهنتون های ذیربط مشخص شده است و درپذیرش محصلان به موسسات تحصیلات عالی خصوصی، نظم و هماهنگی به وجود می آید.
اوگفت که طبق سند یاد شده، اداره ملی امتحانات آماده است که زمینه را برای هرنوع همکاری های تخنیکی که روند برگزاری امتحان را ه یابی دواطلبان به نهاد های تحصیلات عالی خصوصی را تسهیل و شفاف کند، فراهم کند.
قابل ذکر است که پس از این امتحان موسسات تحصیلات عالی خصوصی سال دو بار(سمستر بهاری و خزانی) که شامل یک امتحان اصلی و یک امتحان متفرقه است، برگزار می شود.
همچنان دفعات اشتراک در امتحان کانکور به منظور شمول در موسسات تحصیلات عالی خصوصی محدودیت ندارد.احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا