فرهنگ

نخستین نمایشگاه فرآورده ها و دستاورد های رسانه ها گشایش یافت

کابل باختر18 اسد
نخستین نمایشگاه فرآورده ها و دستاورد های رسانه ها ، امروز در کابل گشایش یافت.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر: درآغازمراسم گشایش این نمایشگاه  عبدالباری جهانی وزیر اطلاعات وفرهنگ درمراسم گشایش این نمایشگاه خاطر نشان ساخت که این نمایشگاه بخاطرنشان همصدایی رسانه های افغانستان ، نمایش گذاری توانایی ما دراین عرصه به جهانیان ، حمایت از آزادی بیان و تمجید از ژورنالیستان که دراین عرصه  قربانی آزادی  بیان شده اند ،  برگزار گردیده است .
بربنیاد مقتضای  مردم سالاری، افغانستان توانست درمدت زمان کوتاه  زمینه های وسعی را برای فعالیت رسانه ها فراهم سازد.
وزیراطلاعات وفرهنگ  همچنان گفت : با گذشت اضافه ازیک دهه اکنون درکشور 1080 رسانه چاپی ، 166 رادیو، 76 شبکه تلویزیون و صد ها مراکز دیگری مطبوعاتی فعالیت دارند که درمدت زمان کوتاه رسانه های ما نقش موثر و نفوذ اجتماعی خود را حفظ و ثابت کرده اند.
وی افزود که بیاید تعهد کنیم که ازآزادی که نعمت الهی است به خاطرنجات بنده گان خداوند و خدمت کردن برای آنها استفاده نماییم .
دراین مراسم فضل هادی مسلمیاررییس مشرانوجرگه نیزدرصحبتی ازکارکردهای رسانه های کشورکه  درامر اطلاع رسانی برای مردم  تلاش کرده وبخصوص آن ژورنالیستان که قربانی شده  اند به قدردانی یاد کرد .
مسلمیارافزود که مسوولیت رسانه ها درشرایط کنونی بسیارسنگین است که باید متحدانه بخاطررهایی از بدبختی ها و تامین وحدت ملی وحمایت از منافع ملی افغانستان کار نمایند.
هچنان محمد قربان حقجورییس اداره حمایت از سرمایه گذاری ( آیسا )  دررابطه به نقش رسانه در عرصه های مختلف معلومات داد خاطرنشان ساخت که رشد تمام بخش ها اعم از اقتصادی زراعتی ، صنعتی ، تجارتی و سایر بخش ها مدیون رشد بخش مطبوعات ورسانه ها درافغانستان میباشد و ایجاب میکند که به مطبوعات به دیده قدر نگریسته شود .
حقجوافزود که بدون ثبات سیاسی نمی توان رشد اقتصادی داشت و آوردن ثبات یکی ازکارهای رسانه ای میباشد که با انعکاس واقعیت ها و ایجاد امید به مردم کارنمایند.
وی اضافه کرد که رسانه ها نباید  وضع افغانستان را کاملآ منفی نشان دهند وبیشتربه موضوعات منفی بپیچند،  بلکه  مسایل مثبت را نیز انعکاس دهند.
حقجو گفت که در بسیار کشورها شهرکی برای رسانه ها ساخته شده است و امید وارهستم که درافغانستان نیز برای دست اندرکاران رسانه های کشورشهرک های درنظرگرفته شود.
همینگونه سید حنان یوسفی  کارشناس امورپالسی  معاونیت اول ریاست جمهوری نیز دررابطه رشد رسانه ها کشور در اضافه از یک دهه گذشته معلومات داده ونقش رسانه ها را دراطلاع  رسانی ارزشمند دانست و تاکید کرد که رسانه ها باید درنشر اطلاعات توازن و منافع ملی را درنظربگیرند.
همچنان دراین مراسم مسوول شرکت عقاب دررابطه چگونگی فعالیت نهاد مربوط  معلومات داد.
دراخیراین مراسم وزیراطلاعات وفرهنگ لوح تقدیررا به هیئت رهبری مرکزنمایشگاه افغانستان تفویض کرد.
پوهنیار سیده مژگان مصطفوی معین امورنشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ دررابطه به اهمیت گشایش این نمایشگاه  در مصاحبۀ با  خبرنگار آژانس باختر گفت : رسانه های کشوردر طول 14 سال گذشته رشد فوق العاده چشمگیری داشته اند و ازنظرکمی سریع رشد کرده اند.
وی افزود که تا حال همچونمایشگاهی برگزار نشده بود که فرآورده ها و دستا ورد های رسانه ها به نمایش گذاشته شود و به نظرمن این یک گام بسیار ارزنده است که امید وارم برگزاری چنین نمایشگاه  سالانه ادامه پیدا کند .
مصطفوی اضافه کرد که با راه اندازی چنین نمایشگاه ها هم برای مردم افغانستان و هم به جامعه بین المللی ، دستاورد های رسانه ای به نمایش گذاشته میشود که چقدر پیشرفت و توسعه دراین راستا صورت گرفته است.
دراخیراین مراسم عبدالباری جهانی وزیراطلاعات وفرهنگ و فضل هادی مسلمیار رییس مشرانوجرگه نمایشگاه رسانه ها را ا فتتاح کردند و همراه با سایر مسوولین و اشتراک کنندده گان ازنمایشگاه فرآۀورده ها و دستاورد های رسانه های مختلف دیدن کردند.
این نمایشگاه ازطرف وزارت اطلاعات وفرهنگ ومرکز نماشگاه افغانستان به همکاری شرکت عقاب ، کلید گروپ ، آژانس خبری پژواک و شرکت مخابراتی پیوست برگزار گردیده است .
نمایشگاه متذکره فردا نیز کابل مال واقع شهرنوکابل به روی علاقمندان باز میباشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا