امنیت

سخنگوی وزارت دفاع ملی اخبار منتشره در روزنامه های نیویارک تایمز واشنگتن پست را رد کرد

کابل باختر 15 جوزا

دراین اواخر روزنامه نیویارک تایمز ومتعاقب آن روزنامه   واشنگتن پست راجع به مسوولیت انتقال زندان بگرام مطالبی را نوشته اند که کاملا" غیر مسوولانه و بی اسا س میباشد چراکه ، توافق انتقال مسوولیت زندان بگرام به جانب افغانی طی مدت شش ماه به صورت رسمی بین افغانستان و ایالات متحده امریکا به تاریخ   19 حوت 1390  توسط عبدالرحیم "وردک "وزیر دفاع ملی و جان آلن قوماندان عمومی ایساف به امضا رسیده است و طرفین متعهد هستند که ، بدون کم و کاست تمام مفاد تفاهم نامه باید تطبیق گردد .

انتقال زندان بگرام خواست مردم افغانستان بوده وطی لویه جرگه مشورتی که به تاریخ  25عقرب 1390برگزارشد به دولت افغانستان مشوره داده شده که مسوولیت زندان بگرام  از نیروهای امریکایی به جانب افغانستان انتقال یابد. نباید فراموش گردد که انتقال مسولیت زندان از اولویت ها ی برنامه های رئیس جمهوری افغانستان بوده وما اجرای آنرا جزء از تامین حاکمیت ملی خویش محسوب مینماییم .

مردم ،دولت افغانستان و وزارت دفاع ملی به عنوان مسوول انجام این وظیفه مصمم است به هرصورت ممکن تمام مفاد توافقات را درمورد انتقال مسوولیت زندان بگرام مو به مو طبق طرزالعمل تهیه شده وبه مدت معین اجرا نماید

استفاده از واژه  ویتو آنهم از جانب کسیکه مقام ارشد امنیتی خوانده شده یک اظهار نظر کاملا" غیر مسوولانه و تخریش کننده است .

وزارت دفاع ملی و قوماندانی ایساف مصمم هستند با همکاری دوجانبه تمام مفاد این توافق را عملا به اجرا گذارند .

اظهارات همانند گرفتن تلیفون از مسوولین جانب افغانی نیز یک نوع عمل غرض آلود میباشد ،چراکه انتقال تلیفون طبق مقرره داخلی زندان برای همه ممنوع است و قوماندان محبس نیز قانون را بر خویش تطبیق مینماید .

برانگیختن احساسات باچنین روش های غیر معمول وغیرمسوولانه کارصحیح نمیباشد .

وزارت دفاع ملی ضمن اینکه این گزارش ها رانادرست میداندبه مردم افغانستان اطمینان میدهد که درتلاش های روزمره و گفتگوهای دایمی موضوع را طبق تفاهم نامه انتقال مسوولیت ،بدون کم وکاست در مدت معین به جانب افغانی بایدعملی گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا