امنیت

وزارت دفاع ملی امتیازات ویژۀ را به بازماندگان شهدا،معلولین و مفقودین در نظر گرفته است

کابل 11حوت باختر
در این رابطه تورنجنرال ظاهر عظیمی در تشریح امتیازات شهدا ،معلولین و معذورین اردوی ملی افغانستان به خبرنگار آژانس باختر گفت:مطابق امر وزیر دفاع ملی و قانون پرداخت حقوق و امتیازات بازماندگان شهدا،معلولین و مفقودین بازماندگان افسران – بریدملان و سربازانیکه حین اجرای وظیفه به درجه شهادت نایل آمده یا مفقود گردیده اند (100) فیصد آخرین معاش ماهوار شان بدون در نظرداشت مدت خدمت به خانواده شان تعلق می گیرد.
حقوق تقاعد افسران- بریدملان و سربازانیکه حین اجرای وظایف معلول میشوند  با توجه به آخرین معاش صد فیصد بدون در نظر داشت مدت خدمت به آنان تعلق می گیرد.
برای بازماندگان ( افسران – بریدملان و سربازان) توزیع زمین در مرکز و ولایات 7 فیصد به طور رایگان و از آپارتمانهای رهایشی 7 % با مبلغ 30 % تخفیف از قیمت تمام شد به حیث سرپناه اختصاص داده شده است.
مبلغ صدهزارافغانی برای شهدا اکرامیه در نظر گرفته شده است .
ریاست تعلیم و تربیه اردوی ملی موظف است زمینه بورسیه تحصیلی را با هماهنگی با وزارت تحصلات عالی و معارف برای بازمانده گان شهدا و مفقودین  فراهم نماید.
ریاست عقیدتی موظف است با هماهنگی وزارت حج و اوقاف زمینه سفر زیارت حج به بازماندگان شهدا و مفقودین با توجه به سهمیه داده شده و یا در صورت توانائی مالی به مصرف خود شان زمینه  را فراهم نماید.
فراهم نمودن زمینه انتقال شهدای از طریق هوا و زمین با درنظرداشت تشریفات لازمه تدفین- بخاک سپاری آنها باید با عزت تمام صورت گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا