امنیت

ملا داد الله رهبرطالبان پاکستانی کشته شد

کنر4 سنبله باختر

ملا داد الله رهبرطالبان پاکستانی درنتیجه حمله هوایی ناتودرولایت کنر کشته شد.

گزارش ها حاکیست که رهبرطالبان پاکستانی درحالیکه مصروف گفتگوبا سایررهبران شورشیان بود درمخفیگاهش درمحله ای موسوم به " شین کورک" آماج حمله جنگنده های ناتوقرارگرفت وجان باخت.

فضل الله واحدی والی کنردرتماس با آژانس باخترگفت که دراین حمله سه محافظ ملا دادالله با دوازده قوماندان شورشیان کشته شده است.

ناتوتاکنون کشته شدن رهبرطالبان پاکستانی دراین حمله را تایید نه کرده است.

ازسوی دیگراستخبارات پاکستان درتماس با رسانه ها کشته شدن ملا داد الله را درحمله جنگنده های ناتو تایید کرده اما گفته که وی درباجورکشته شده است.

دراین حال فضلی رییس صحت عامه ولایت کنرمی گوید پنج زخمی رويداد برای درمان به شفاخانه اسعد آباد منتقل شده که همه شان اتباع پاکستان اند.

گفته می شود که اورهبری اکثرحملات تروریستی شورشیان طالب درپاکستان وافغانستان را به عهده داشت و ناتو اورا یکی ازعوامل افزایش وگسترش ناامنی ها درافغانستان می خوانند.

به اساس دریافت های استخباراتی مقامات افغان ، ملا داد الله با امکانات سرشارمالی که ازسوی حلقاتی درپاکستان دریافت می کرد شورشیان را درراه انجام حملات و دهشت افگني کمک می کرد.

ازسویی هم مقامات محلی درشرق افغانستان کشته شدن ملا داد الله رهبرطالبان پاکستانی را یک دستاورد می دانند ومی گویند که كشته شدن این جنگجوبدون شک دربهترشدن امنیت وکاهش حملات تروریستی درافغانستان تاثیرخواهد داشت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا