سیاست

کمیسیون مستقل شکایت های انتخاباتی امروز فیصله نهایی اش را به کمیسیون مستقل انتخابات میسپارد

کابل باختر/ 27/ سنبله
رییس کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی میگوید که آن کمیسیون امروز فیصله نهایی شان را به کمیسیون انتخابات میفرستد.
به گزارش آژانس باختر ، عبدالستار سعادت رییس کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی که امروز در یک نشست خبری درکابل سخن میگفت اظهار داشت که ما فیصله نهایی خود را امروز به کمیسیون مستقل انتخابات میفرستیم .
او گفت مطابق به ماده 59 قانون اساسی ، کمیسیون انتخابات باید ظرف 24 ساعت اعتراض خود را بیان دارد هرگاه سکوت کرد باید بعداز 24 ساعت فیصله کمیسیون انتخابات اعلام گردد و رییس جمهور وظیفه دارد تا زمنیه انتقال مسالمت آمیز قدرت را به رییس جمهوری جدید مساعد سازد.
درهمین حال رییس کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی این نکته را واضح ساخت که شماری از کارمندان دایمی آن کمیسیون نسبت به روند انتخابات بیطرف نبوده اند .
عبدالستار سعادت شمار چنین کارمندان را اندک خواند وگفت که بعداز اعلام نتایج انتخابات کمیته تشکیل خواهد شد تا چنین افراد را درداخل کمیسیون شکایات انتخاباتی شناسایی نمایند . به گفته سعادت هرگاه تثبیت گردد که ، کدام کارمند آنها جانبدارانه عمل نموده باشد غرض بازجویی به نهادهای عدلی و قضایی معرفی میشوند.
ازطرف دیگر نادر محسنی سخنگوی کمیسیون مستقل شکایات انتخابات گفت که فیصله نهایی آنان با یک رای مخالف و چهاررای موافق به کمیسیون مستقل انتخابات فرستاده خواهد شد او تاکید کرد که کمیسیون متذکره به گونه یی درست به تمامی شکایت ها رسیدگی کرده است .
با فرستادن فیصله نهایی کمیسیون مستقل شکایت های انتخاباتی به کمیسیون مستقل انتخابات راه به سوی اعلام نهایی نتایج انتخابات گام دیگر کوتاهتر شده است باید گفت که قبلاً دسته انتخاباتی اصلاحات وهمگرایی هشدار داده است که اگر نتایج نهایی انتخابات قبل از توافق سیاسی با دسته رقیب تحول و تداوم اعلام گردد نتیجه را نخواهد پذیرفت دیده شود که کمیسیون مستقل انتخابات چه تاریخ را برای اعلام نتایج نهایی تعین خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا