جهان

پوتین نصب اپلیکیشن های روسی را در وسایل وارداتی جبری کرد

مسکو/ وی او ای/ ۱۳قوس/ باختر
ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه قانونی را توشیح کرد که بر اساس آن در تمامی تیلیفون های هوشمند، کمپیوترها و تلویزیون‌های وارداتی باید اپلیکشن‌های روسی از قبل نصب شده باشد.
این قانون که سر از اول جولای سال آینده قابل اجرا خواهد بود،‌ با مقاومت برخی از پرچون فروشان وسایل الکترونیکی مقابل شده که می‌گویند در این خصوص با آنان مشوره نشده بود.
این قانون به نحوی شرکت‌های تکنالوژی معلوماتی روسی را کمک خواهد کرد تا با شرکت‌های خارجی رقابت کنند و ضمناً مستهلکین نیاز نخواهد داشت پس از خریداری وسایل جدید، نرم افزارهای روسی را در آن نصب کنند.
بازار تیلیفون‌های موبایل روسیه در اختیار شرکت‌های خارجی مانند اپل،‌ سامسونگ و هوواوی قرار دارد.
بر اساس این قانون، حکومت روسیه فهرستی از اپلیکیشن‌های روسی تهیه خواهد کرد که در وسایل مختلف،‌ پیش از وارد شدن آن به روسیه، نصب خواهد شد.
روسیه در سال‌های اخیر مقررات سختگیرانۀ استفاده از انترنت را وضع کرده است. بر اساس این مقررات،‌ شرکت‌هایی که تسهیلات جستجو را در انترنت فراهم می‌کنند باید برخی از نتایج جستجو ها را حذف کنند.
همچنان، شرکت‌های خدمات پیام رسانی باید رمزها را در اختیار نیروهای امنیتی قرار دهند تا در صورت لزوم پیام‌های افراد را خوانده بتوانند؛ و شبکه‌های اجتماعی باید معلومات کاربران را در سرورهای این کشور حفظ کنند. بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا