فرهنگ

پیام وزارت اطلاعات و فرهنگ به مناسبت ۳ می، روز جهانی آزادی مطبوعات

کابل /14ثور/ باختر
پیام وزارت اطلاعات و فرهنگ به مناسبت ۳ می، روز جهانی آزادی مطبوعات
بر اساس فیصله مجمع عمومی سازمان ملل متحد، سوم می روز جهانی آزادی مطبوعات نامگذاری شده است و از این روز هم در سطح ملی و هم در سطح جهانی تجلیل و گرامی داشت به عمل می آید.
هدف اصلی گرامی داشت از روز جهانی آزادی مطبوعات این است که حکومت ها و ملت ها در این روز بار دیگر تعهد شان را برای آزدای  مطبوعات تجدید و بیش از پیش تقویت می کنند و همچنان رسانه ها نیز در  این روز بار دیگر تعهد شان را برای رساندن معلومات دقیق، بی طرف و موثق به مردم تجدید می کنند.
آزادی مطبوعات در قانون اساسی افغانستان، قانون رسانه های همگانی و سایر قوانین نافذه کشور تضمین شده است. اگر قرار باشد که ما روی دست آوردهای خویش در نزده سال گذشته بحث کنیم، بدون هیچ تردیدی توسعه رسانه ها، تقویه و نهادینه شدن آزادی بیان و حق دسترسی به اطلاعات یکی از دست آوردهای مهم ما به شمار می رود. وزارت اطلاعات وفرهنگ تعهد قوی و خلل ناپذیرش را برای حفاظت و حراست از این دست آورد بزرگ و تقویت و نهادینه کردن هر چه بیشتر آن تجدید می کند.
امسال ما در شرایطی از این روز جهانی تجلیل می کنیم که شیوع ویروس کرونا زندگی  انسانان را تهدید می کند و همچنان مشکلات فراوان اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به بار آورده است. در چنین شرایط دشوار و متشنج مردم به معلومات دقیق و  موثق نیاز دارند. همچنان ما باید روند صلح را به موفقیت برسانیم و این امر نیز نیاز مند اطلاع رسانی دقیق است.  این مسوولیت رسانه هاست که باید در این مرحله حساس و دشوار به مردم معلومات دقیق و بی طرف برسانند واجازه ندهند که خلای معلوماتی ایجاد شود و بعد معلومات غلط و نادرست این خلا را پر کند.
در پایان وزارت اطلاعات و فرهنگ سوم می، روز جهانی آزادی مطبوعات را برای همه خبرنگاران و سایر کارمندان رسانه ها مبارک باد می گويد و برا ی همه آنان موفقیت های مزید  در امر اطلاع رسانی تمنا می کند. ن/ ش

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا