سیاست

نمایندۀ ایتالیا علاقمندی کشور اش را در ادامه همکاری با افغانستان ابراز کرد

کابل/20/عقرب/باختر
ارشاد احمدی معین سیاسی وزارت امور خارجه امروز با فابریزیو بوچی رئیس بخش افغانستان در وزارت امور خارجه ایتالیا و روی موضوعات مختلف بحث و تبادل نظر نمود.
احمدی ضمن ابراز قدردانی از همکاری های ایتالیا طی دههء گذشته با مردم افغانستان به ادامهء همکاری های دو جانبه تاکید ورزید.
وی گفت: "ما امیدواریم بعد از سال 2014 که قوای مسلح افغانستان رهبری تمام مسایل امنیتی را به عهده میگیرد، در کنار تقویت و تجهیز اردو و پولیس ملی، مساعدت های ایتالیا در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و تقویت سیستم قضایی افغانستان ادامه یابد."
بوچی با ابراز خرسندی از دستاورد های ده ساله دولت و مردم افغانستان در ساحات مختلف علاقمندی کشورش را به ادامهء مساعدت ها با مردم افغانستان ابراز نموده. بوچی گفت: " مردم افغانستان برای رسیدن به اهداف شان برای تامین امنیت و ثبات  و همچنان شکوفایی کشور شان راه درازی در پیش دارند و ما برای رسیدن به یک آیندهء مرفه و با ثبات در کنار مردم افغانستان خواهیم بود."
جمهوری ایتالیا طی دههء اخیر حدود 750 میلیون یورو در عرصه های مختلف به افغانستان مساعدت نموده است. ایتالیا مسوولیت بازسازی سیستم عدلی و قضایی افغانستان را به عهده داشته و همچنان در بلند بردن ظرفیت مسلکی اردو و پولیس ملی افغانستان همکاری می نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا