امنیت

تفسیر برخبر عملیات در دانگام ادامه دارد

تفسیر برخبر
عملیات در دانگام  ادامه دارد
حمله  کننده گان متحمل  تلفات شده اند
کابل باختر اول جدی
عملیات نیروهای امنیتی  درولسوالی  دانگام  کنر ادامه دارد و مقام ها وزارت دفاع ملی  میگویند که نزده طالب تروریست دیگر  کشته شدند .
دفتر مطبوعاتی سخنگوی  وزارت دفاع ملی به آژانس باختر  خبرداد : عملیات که به منظور  پاک سازی  تروریستان در برخی  محلات ولسوالی  دانگام  ولایت کنر راه اندازی  شده است نزده طالب تروریست دیگر کشته  وسه تروریست  زخم برداشته وشماری هم گرفتار شدند.
گفته شده که شمار تلفات  مهاجمان  تروریست از زمان آغاز  عملیات تاکنون اضافه از یکصدوبیست نفر است .
عملیات دردانگام  کنر بعد از آن راه اندازی  شد که صدها تروریست  شامل طالبان افغان وپاکستانی،  افراد طاهر یولداش وچیچینی ها بر باشندگان  دانگام  حمله کردند  مگر با مقاومت مردمی  مواجه شدند  . مقاومت  مردمی وبرتعقیب آن عملیات  تصفیوی نیروهای امنیتی مانع گسترش نفوذ مهاجمان  در دانگام  شد مگر هنوز هم  حضور  تروریستان  در دانگام  محسوس است.
آنها  در ابتدا  حمله شان، چند خانه مسکونی را بر آتش  کشیدند وشماری از باشندگان محل را به شهادت رساندند.  درمیان شهدا پیر مردی  هفتاد ساله  نیز شامل است درحالیکه  قیام  مردمی  علیه مهاجمان تروریست  که از آن طرف خط دیورند  رخنه کرده اند  مانع تحقق  برنامه این گروه که سقوط  دانگام  در آن مدنظر  بود، گردید.
مگر نزدیکی دانگام با خط دیورند  ورفت وآمد  آزاد  گروه های تروریستی  به سمت دانگام باعث طولانی شدن مشکلات در دانگام شده است . اخبار  وجود  دارد که  طالبان به گونۀ منظم اکمال  میشود وراه اکمالاتی آنان به سوی خط دیورند  بازگذاشته شده است .
ضمناً طالبان مسیر های  را که احساس  خطر  می نمایند وامکان رخنه نیروهای  امنیتی  به سمت  آنان  وجود  دارد ماین فرش کرده اند و خود درمناطق  مسکونی  پناه گرفته  و از باشندگان محلی  سپر انسانی  ساخته ویا این  که درجنگل  ها مخفی اند .
با آنهم نیروهای امنیتی  دقیق  وطبق  برنامه درحال  پیشروی  اند وموفقیت های خوب  دارند  با آنهم  نیروهای شامل عملیات وقیام کنند گان محلی برحمایت هوایی تاکید  دارند.
به باور آگاهان سیاسی حمله صد ها طالب تروریست بر دانگام  از قبل برنامه ریزی شده بود حملات توپخانه یی وراکتی  که از چند سال به اینطرف  از آن طرف خط دیورند  وجود داشت  زمینه را برای تعرض دسته جمعی  طالبان  مساعد ساخت .
حمایت گسترده  از طالبان وهمسویی که با این گروه در آن طرف خط دیورند وجود دارد  طالبان در انجام  حملات تروریستی شان جسور ساخته ورنه آنها سالها قبل از  میان رفته بودند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا