امنیت

طالبان نهاد های آموزشی را تهدید کردند. // وزارت داخله:هراس از تهدید نداشته باشید به سوی صندوق های رای بروید

کابل / اول میزان/ باختر
باآن برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مدت زمانی کوتاه باقی مانده است مگر نگرانی های امنیتی همچنان  وجود دارد.
به گزارش آژانس باختر٬کمیسیون های انتخاباتی برنامه های شان را برای برگزاری انتخابات نهایی کرده اند٬آنان آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات اعلام داشته اندوهم شرکت وسیع مردم در همایش مردمی یی که از سوی شماری از نامزدان راه اندازی شد نشان می دهد که مردم هم علاقمند شرکت در این روند ملی اند.
مگر دغدغه های امنیتی همچنان نگران کننده است.
به تازگی طالبان با نشر خبرنامه یی به نهاد های آموزشی هشدارداده اند که در صورتی‌ که مراکز آموزشی را در اختیار کمیسیون مستقل انتخابات قرار دهند، مورد حملات این گروه قرار خواهند گرفت.
این تازه ترین مورد از تهدید های امنیتی است که طالبان به آن متوسل شده اند.
اما وزارت داخله در خصوص اعلامیه اخیر طالبان واکنش نشان داده است و تاکید داشته است که انتخابات به گونه مصوون انجام خواهد شد.
نصرت رحیمی سخنگوی وزارت داخله می گوید: وزارت داخله برای تأمین امنیت ۵ هزار و ۳۸۸ مرکز رای‌دهی آمادگی کامل دارد. برای تأمین امنیت انتخابات ریاست جمهوری ۷۲ هزار منسوب  نیروهای امنیتی  در سراسر کشور گماشته شده‌اند.
رحیمی از شهروندان کشور خواست که بدون هراس به پای صندوق‌های رای‌ بروند و به شکل گسترده در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو شرکت کنند.
طالبان در حالی نهاد های تحصیلی را هشدار می دهند و می گویند که نباید این نهاد ها مراکز رای دهی باشند که تمامی مراکز رای‌دهی کمیسیون مستقل انتخابات در تاسیسات دولتی چون مدارس، مساجد و کلینیک‌ها ایجاد شده است.
در همین حال کشور های خارجی ونهاد بین المللی از تمامی  تمام ناح‌ها از جمله گروه طالبان می خواهند فضای مطمین را ایجاد کنند تا رای دهندگان افغان بتوانند در روز انتخابات بدون "ترس و هراس از تهدید، حمله و یا خشونت" به سوی صندوق‌های رأی بروند.
در همین حال مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات از برگزاری انتخابات آزمایشی در مقر این کمیسیون زاه اندازخبر داده اند مسوولان می گوینداین روند به گونه‌ موفقیت آمیز سپری شده است.
آنان همچنان گفته اند که این روند آزمایشی برای یک ساعت در حضور نهادهای ناظر و نمایندگان احزاب سیاسی عملی شده است.
در این روند آزمایشی از آغازین مراحل رأی‌دهی تا انتقال ورق های  رأی‌دهی به سیستم مرکزی اطمینان حاصل شده است. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا