سیاست

یونیما: حکومت افغانستان باید تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی را مشخص کند

کابل باختر 5 جوزا
رئیس ولسی جرگه  در ملاقات با سرپرست یونیما درکابل روی اوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی افغانستان وچگونگی همکاری سازمان ملل متحد در این راستا به بحث پرداخت .
به گزارش آژانس باختر: در این دیدار عبداروف ابراهیمی سرپرست یونیما درموردچگونگی عملکرد حکومت وحدت ملی،کابینۀ جدید،انتخابات پارلمانی افغانستان و چگونگی همکاری های ملل متحد، بحث و تبادل نظر نمودند.
سرپرست یوناما گفت که ملل متحد در حمایت از حکومت وحدت ملی،تلاش برای رسیدن به صلح،حمایت و کمک از روند انتخابات و همکاری های منطقوی با افغانستان متعهد می باشد.وی همچنان افزود که جامعه جهانی منتظر اصلاحات در نظام انتخاباتی افغانستان و آغاز به کار این کمیسیون، می باشد تا پس از آن کمک هایش را به روند انتخابات پارلمانی افغانستان آغازنماید.
وی همچنان افزود که حکومت افغانستان باید بر ایجاد کمیسیون اصلاحات انتخاباتی اقدام نموده،تاریخ مشخص را برای برگزاری انتخابات پارلمانی اعلام نماید.
رئیس ولسی جرگه از همکاری های ملل متحد در بخش های مختلف ابراز امتنان نمود و نقش یوناما را در دست آورهای کنونی،برجسته عنوان کرد.
رئیس ولسی جرگه،افزایش نا امنی،سیاست های نادرست کادری و عدم اقدام در ایجاد کمیسیون اصلاحات انتخاباتی را از ضعف های عمده حکومت جدید عنوان کرد.
وی همچنان تأکید نمود که نماینده گان مردم در ولسی جرگه همواره بر ضرورت برگزاری انتخابات پارلمانی به وقت و زمان معین آن مطابق قانون اساسی کشور،تأکید نموده اند و اما اصلاحات را در نظام انتخاباتی قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی، ضروری می دانند.
در همین حال سرپرست یوناما تأکید نمود که دفتر نماینده گی سازمان ملل متحد در افغانستان،آماده گی همه جانبه را جهت همکاری با انتخابات پارلمانی و روند صلح در افغانستان دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا