سیاستاخبار

والی بلخ : باشندگان بلخ در راستای تحقق حکومت داری خوب با رهبری بلخ همکاری کنند

شهر مزار شریف/ 6 قوس / باختر

والی بلخ گفت که وضعیت امنیتی، فرهنگی، انکشافی و روند کاری نهاد های دولتی در بلخ به گونۀ عادی ادامه دارد و باشندگان بلخ باید در راستای تحقق حکومت داری خوب با رهبری  بلخ همکاری کنند.

مولوی قدرت الله ابو حمزه والی بلخ در یک گفت وگوی ویژه با خبرنگارآژانس باختر گفت: با حاکمیت امارت اسلامی در کشور به ویژه در بلخ بعد از دو الی سه روز وضعیت در بلخ به حالت اولی برگشت و تمام نهاد های اداری و امنیتی در شهر و ولسوالی ها به گونۀ عادی کارهای شان را دو باره آغاز کردند.

قومندانی های امینۀ مرکز و ولسوالی ها به خاطر تامین امنیت و ارائه خدمات به مردم کارها را آغاز کردند ویگانه مشکلی که تا کنون در بلخ باقی مانده است عدم ارائه خدمات در محاکم و نهاد های عدلی و قضایی است که به زودی نهاد های عدلی وقضایی هم کار شان را آغاز می کنند.

 والی بلخ افزود: علاوه بر چهارده واحد اداری، دو واحد اداری دیگر به نام ولسوالی های چاهی والبرز نیز در تشکیل اداری آن ولایت افزوده شده است که اکنون ولایت بلخ دارای شانزده ولسوالی است .

مولوی ابوحمزه به خبرنگارآژانس باختر گفت: شرایط فعلی بلخ نسبت به گذشته بستر مناسب برای ارائه خدمات اجتماعی، بازسازی و نحوۀ کمک رسانی، برای نهاد های کمک کننده وانجو ها است ورهبری بلخ با مسوولان ارشد نهاد های کمک کننده و انجو ها دیدار های نیز داشته و زمینۀ فعالیت را برای آنها مساعد کرده است که سازمان غذایی جهان کمک های شان را در ولسوالی های بلخ به مردم بدون دخالت هیچ نهادی توزیع می کند.

والی بلخ از تمام موسسات امداد رسان و سازمان های انکشافی که در بلخ قبلا سرمایه گذاری کرده اند گفت که باید پروژه های نیمه تمام خود را به پایه اکمال برسانند به ویژه برنامه انکشافی و بازسازی ریاست روضه شریف که کارش نیمه تمام مانده است.

محفوظ حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا