امنیت

یک افسرپولیس بازداشت شد

ترینکوت 27 عقرب باختر
یک افسرپولیس درولایت ارزگان به اتهام فروش جنگ افزاربه طالبان مسلح ازسوی ماموران امنیتی بازداشت شد.
این نظامی که هویت وی فاش نه شده شام گذشته هنگامی که بیست وچهارمیل سلاح کلاشینکوف را به ولایت ارزگان انتقال می داد ازمربوطات شهرترینکوت دستگیر شد.
تاهنوز روشن نیست که این افسرپولیس درخفا مصروف خرید وفروش جنگ افزار بوده ویا این جنگ افزارها متعلق به ارگان های امنیتی است.
فرید عایل سخنگوی پولیس ولایت ارزگان به آژانس خبری باخترگفت که این نظامی شام گذشته با محموله ای ازجنگ افزارازشهرترینکوت دستگیرشده است.
عایل تایید کرد که ازموترحامل این افسربیست وچهارمیل سلاح کلاشینکوف به دست آمده است.
درین حال یک مسوول محلی ارزگان که نه خواست نامی ازوی برده شود می گوید که این افسرجنگ افزارها را ازقندهاربه ارزگان انتقال داده بود وقصد داشت آنرا به نقاط ناامن این ولایت که مرزبا سایرولایت ها دارد ببرد وبه طالبان مسلح بفروش برساند.
اوگفت" ماعملیات هایی را درمرزهای ارزگان با دیگر ولایت ها راه اندازی کرده ایم طالبان دراین نقاط درمحاصره ی نسبی هستند وبه کمبود سلاح مواجه اند این افسرقصد داشت این سلاح را به این منطقه ها برده به طالبان بفروشد."
به گفته ی این مسوول محلی ، افسردستگیرشده یک باردیگرنیزبه اتهام قاچاق اسلحه دستگیرشده بود اما به دلیل عدم موجودیت اسناد کافی تحت پیگرد قرار نه گرفت.
درین حال فرید عایل سخنگوی پولیس ارزگان می گوید که درطی دوازده سال گذشته دستگیری یک نظامی به اتهام قاچاق وخرید وفروش جنگ افزاردراین ولایت بی پیشینه بوده است.
با این حال مسوولان می گویند که تحقیقات درباره ی چگونه گی این جنگ افزارها واینکه به کی ها قراربود به فروش برسد آغازشده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا