جهان

بیست و یکمین دوره نمایشگاه مطبوعات درتهران گشایش یافت

کابل باختر 18 عقرب
بیست و یکمین دور نمایشگاه مطبوعات زیرنام «نقد منصفانه، پاسخ مسئولانه» درتهران گشایش یافت.
به گزارش آژانس باختربه قول منابع خبری :  دراین نمایشگاه 700 رسانه اشتراک کرده اند و بر اساس تقسیم‌ بندی موضوعی به جز خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، موسسات مطبوعاتی و نشریات ولایتی، بقیه شرکت کنندگان در نمایشگاه مطبوعات، در گروه‌های قرار گرفته‌ اند که بر اساس آخرین آمار۵۷ رسانه فرهنگی و هنری ۲۷ رسانه دین و اندیشه، ، ۷۹ رسانه سیاسی و اقتصادی، ۷۱ رسانه آموزشی و  تخصصی، ۴۴ رسانه عمومی و خانواده و ۷ رسانه کودک و نوجوان در نمایشگاه امسال حضور دارند.
در نمایشگاه مطبوعات امسال غرفه ‌ها هم به چند بخش ویژه اختصاص یافته که بر این اساس غرفه رسانه و مقاومت توسط انجمن روزنامه ‌نگاران و نویسندگان دفاع مقدس، غرفه نمایشگاه عکس توانایی‌های هسته ‌ای به همت انجمن عکاسان مطبوعات، کارگاه کاریکاتور به همت یکی از مجلات حوزه کاریکاتور و غرفه دفاع مقدس به همت خبرگزاری دفاع مقدس برپا خواهد شد.
همچنان برنامه غرفه رسانه‌های خارجی مقیم اداره کل رسانه‌های خارجی وزارت ارشاد، غرفه‌ای را برای رسانه‌های خارجی مقیم در کشور در نمایشگاه مطبوعات برپا کرده‌ که در این محل چند فعالیت انجام می‌شود؛ اول اینکه مثل سال گذشته نمایندگان برخی از این رسانه‌های خارجی در نشست‌هایی به معرفی رسانه‌های متبوع خود خواهند پرداخت که همین مورد در تعامل و آشنایی رسانه‌های داخلی و خارجی اثرگذار خواهد بود ودوم اینکه امسال چند مهمان خارجی هم در نمایشگاه مطبوعات حضور دارند.
غرفه چهره‌ها و تجربه‌ها هم با حضور پیش کسوتان رسانه در نمایشگاه امسال برپا میشود.
همچنان دوغرفه موزیم مطبوعات یکی از طرف سازمان اسناد و کتابخانه ملی و دیگری ازطرف موزیم بنیاد مستضعفان برپا خواهد شد که در آن موارد جذابی در عرصه مطبوعات از جمله بسیاری از اولین‌های این عرصه به معرض دید عموم گذاشته خواهد شد.
امسال هم به مانند سال گذشته یک روزنامه سراسری، یک خبرگزاری و یک نشریه ولایتی که در پاسداشت زبان فارسی کوشش کرده‌اند، معرفی و در اختتامیه نمایشگاه از آنها تقدیر می‌شوند.
متراژ کلی نمایشگاه امسال مطبوعات که ۱۱ هزار متر مربع است، بیشترین فضای نمایشگاه با ۱۴۲۰ متر مربع به موسسات مطبوعاتی اختصاص یافته و بیشترین غرفه هم در بخش های سیاسی و اقتصادی است و این نمایشگاه تا روز جمعه ادامه میابد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا