سیاست

معاون رییس جمهور شانزده نامزد وزیر را به ولسی جرگه معرفی کرد

کابل 12 حمل  باختر
قانونپوه سرور دانش معاون رییس جمهور، امروز 16 نامزد وزیر را برای کسب رأی اعتماد به ولسی جرگه معرفی کرد.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر می دهد: وی با معرفی نامزد وزیران به نمایندگان مردم در ولسی جرگه، در مورد برخی از موضوعات و تحولات سیاسی در کشور نیز توضیحات ارائه کرده گفت: ما انتظار داریم که روابط ولسی جرگه و حکومت وارد فصل جدیدی شود که در آن همکاری، اعتماد واحترام کامل وجود داشته و فصل عاری از برخورد های غیر مسؤلانه آغاز شود.
معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه افغانستان به لحاظ امنیتی و اقتصادی در شرایط دشوار قرار دارد گفت: با اینکه از عمر حکومت وحدت ملی مدت زیاد سپری نشده است ولی گام های مهمی در راستای  تحکیم پایه های وحدت ملی، وفاق و همگرایی در میان همۀ اقشار و نیروهای سیاسی کشور برداشته شده است.وی تحکیم جایگاه افغانستان در جامعه بین المللی را گام مهم دیگری عنوان کرده افزود: با اقدامات گستردۀ دیپلماتیک و تلاش هایی که صورت گرفته، اکنون مناسبات و روابط بین المللی ما در بهترین حالت خود قرار دارد.
معاون رییس جمهور گفت: حل چالش های امنیتی، سامان دادن امور اقتصادی، توجه به حاکمیت قانون، تأمین عدالت و اصلاحات عدلی و قضایی در رأس اولویت های اساسی ما قرار دارد.
وی هم چنین افزود: اصلاحات انتخاباتی نیز ی وظیفه مهم و مسؤلیت ملی ما است که خوشبختانه کمیسیونی در این زمینه توظیف شده است تا سرانجام پس از این پروسه های انتخاباتی عاری از هرگونه شایبه ای و به صورت شفاف برگزار شود.
قانونپوه دانش گفت: حکومت وحدت ملی در راستای تأمین عدالت و حاکمیت قانون، بعد از این به هیچ کسی اجازه نخواهد داد که باسوء استفاده از احساسات مردم، قانون را نقض کرده و مرتکب جرم و جنایت شود. وی قتل دوشیزه فرخنده را مایه شرم ساری دولت و ملت افغانستان خوانده گفت: ما باعزم قاطع عاملان این جنایت را به میزمحاکمه کشانده وعدالت را تطبیق خواهیم کرد  و هرمقام دولتی که دراین امر کوتاهی کرده باشد نیز  از مقامش برکنار خواهد شد.
قانونپوه دانش گفت: حکومت کنونی برای تأمین صلح سراسری وامنیت پایدار جدی است؛ اما مخالفان مسلح دولت باید بداند که ندای صلح طلبی ما از باب ضعف و ناتوانی نیست.
وی در پیوند به آزادی عده ای از شهروندان که از چندی به این طرف اختطاف شده اند نیز گفت: برای نجات جان و رهایی هموطنان اختطاف شده خود نیز  از هر شیوه و وسیله ممکن استفاده خواهیم کرد.
معاون رییس جمهور اظهار داشت: مخالفان مسلح  دولت اگر به این فکر باشند که با گروگان گرفتن مسافران هزاره، به وحدت ملی ما آسیب زده و تفرقه ایجاد می کنند، کور خوانده اند. وی گفت: مردم ما از همه اقوام کشور به طور متحد از حکومت خود و از منافع ملی کشور حمایت می کنند و با هر نوع افراط گرایی، خشونت و ترور  تحت هر نام، عنوان و بیرقی که باشد، به طور بی امان مبارزه خواهند کرد.
وی گفت:  انتظار ما از شما وکلای ملت افغانستان این است که با توجه به حساسیت اوضاع کشور به کاندید وزیرانی که امروز معرفی شدند، رأی تأیید دهید. قانونپوه دانش تاکید کرد: ما از این جهت که ولسی جرگه افغانستان در مورد تأیید یا رد نامزدان پیشنهادی، با دقت کامل به صلاحیت های قانونی خود عمل می کند، تشکر می کنیم. فیصله های شما در حقیقت به معنای همکاری دو قوه برای تطبیق و حاکمیت قانون است و شما در واقع وظیفه قانونی خود را انجام می دهید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا