اخباراقتصادفرهنگ

سرپرست ریاست اطلاعات فرهنگ هرات از کارخانه های شهرک صنعتی آن ولایت بازدید کرد

هرات / 12 عقرب/ باختر

مولانا نعیم الحق حقانی سرپرست ریاست اطلاعات فرهنگ هرات از روند فعالیت کارخانه های تولیدی شهرک صنعتی هرات بازدید به عمل آورد.

غلام محبوب میرزایی معاون یکی از شرکت های تولیدی به خبرنگار آژانس باخترگفت: با روی کار آمدن امارت اسلامی در کشور، هم اکنون روند کارتولیدی به گونۀعادی درشهرک صنعتی هرات جریان دارد .

میرزایی با قدردانی از تامین امنیت، خواهان حمایت بیشتر مسوولان امارت اسلامی از فابریکه داران شد و خواهان رفع برخی مشکلات از جمله جلوگیری از واردات کالاهای مشابه تولیدی در هرات و همچنان موجودیت مشکلات در بانک ها از سوی امارت اسلامی افغانستان شد.

مولانا نعیم الحق حقانی سرپرست ریاست اطلاعات فرهنگ هرات از ادامۀ فعالیت های تولیدی در شهرک صنعتی هرات استقبال کرد وگفت که امارت اسلامی افغانستان با همه توان در بخش های مختلف از صنعت کاران حمایت می کند.

وی از شهرک صنعتی هرات به عنوان قطب اقصادی کشور یاد کرد و وعده سپرد که برخی مشکلات موجود شهرک صنعتی را با رهبری هرات در جریان گذاشته است .

 شهرک صنعتی هرات در ولسوالی گذرۀ هرات موقعیت دارد ویکی از بزگترین مرکز های تولیدی در کشوراست  .

طبق یک خبردیگر؛ سرپرست ریاست اطلاعات فرهنگ هرات با رییس فدراسیون فوتبال و اعضای تیم فوتبال طوفان هریرود دیدار کرد .

شاه رسول احراری رییس فدراسیون فوتبال هرات به آژانس باخترگفت که قرار است اعضای تیم طوفان هریرود به خاطر اشتراک در مسابقات جام چهارجانبه که بروز پنجشنبه در کابل برگزار می شود عازم کابل شود.

مولانا نعیم الحق حقانی سرپرست ریاست اطلاعات فرهنگ هرات از ورزش کاران به عنوان سرمایه های معنوی کشور یاد کرد و آرزو برد که تیم طوفان هریرود امسال نیز افتخار بیافریند.

مولانا حقانی افزود امارت اسلامی افغانستان با تمام توان از تمام رشته های ورزشی به خصوص رشته فوتبال حمایت می کند.

به اساس یک خبردیگر؛ مولانا نعیم الحق حقانی سرپرست ریاست اطلاعات فرهنگ هرات

با متنفذان قوم ترکمن در هرات دیدار کرد.

متنفذان قوم ترکمن با حمایت از برنامه های امارت اسلامی افغانستان میگویند که قوم ترکمن سابقۀ چندین صد ساله در هرات دارد وبیشتر این قوم در زنده نگهداشتن صنایع دستی ازجمله حکاکی، موره بافی وصنعت قالین بافی، تلاش کرده اند  وازین طریق معیشت زندگی خود را تامین می کنند.

آنان خواهان جذب جوانان شان با در نظرداشت ظرفیت های علمی شان در اداره های افغانستان شدند.

مولانا نعیم الحق حقانی سرپرست ریاست اطلاعات فرهنگ ولایت هرات از قوم ترکمن به عنوان قوم حلیم، وصبور یاد کرد وافزود: افغانستان خانۀ مشترک تمام اقوام کشور است که در طول تاریخ باهم برادر وار زندگی کرده اند.

حقانی افزود امارت اسلامی افغانستان در مرکز کشور روی طرحی کار می کند که تمام اقوام کشور در اداره دولتی و خصوصی سهم فعال داشته باشند ونیز وعده سپرد که خواسته ها و مشکلات شان را از طریق رهبری هرات  به مرکز کشور انتقال خواهد داد.

محفوظ حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا