جامعه

پیام ستر جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری به مناسبت وفات استاد محمد عمر فرزاد

کابل 18 حمل باختر
پیام ستر جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری به مناسبت وفات استاد محمد عمر فرزاد از پیشکسوتان فرهنگ و ادبیات کشور
خبر وفات نا به هنگام استاد محمد عمر فرزاد، شاعر، نویسنده و ادبیات شناس کشور  که صبح امروز از اثر یک حادثه ترافیکی، در شهر مزار شریف جان عزیزش را از دست داد و به رحمت حق پیوست، سخت اندوه گینم کرد:
به این وسیله مراتب عمیقترین تأثرات و غمشریکی خویش را به خانواده و دوستان و مردم ولایت بلخ و به همه فرهنگیان کشور ابراز نموده از خداوند بزرگ برای آن زنده یاد بهشت برین و برای خانواده اش صبر جمیل استدعا میکنم.
زنده یاد استاد محمد عمر فرزاد که یکی از چهره های پیش کسوت عرصۀ ادبیات و فرهنگ کشور بود عمر عزیزش را در زمینۀ شکوفائی و رشد زبان و فرهنگ مردم سپری کرد. دفتر کارش در ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ، مرجع رسیده گی به مشکلات و رهنمایی و دستگیری شمار زیادی از فرهنگیان بوده است.
زنده یاد استاد فرزاد در سالهایی که در کار ارشاد و رهنمایی شاگردان و ادب دوستان بود، بگونه خسته گی ناپذیری قلم زد و آثار ارزشمندی در زمینه های شعر، داستان کوتاه و پژوهش های ادبی آفرید که شمار زیادی از آن ها بگونه مستقل و یا در جراید و روزنامه های کشور اقبال چاپ یافته است.
روانشاد استاد فرزاد در سالهای دهه هفتاد از همکاران و مشاورین نزدیک من در شمال کشور بود و از این رهگذر نیز من به ایشان ارادت و احترام زیادی قایل هستم.
زنده یاد استاد محمد عمر فرزاد شخصیتی متواضع، فروتن،دانشمند و مسلمان بود که برای شمار زیادی از شاعران و نویسنده گان امروز در شمال کشور مقام استادی داشته است و بسیاری ها از باغستان اندیشه هایش فیض برده اند.
مرگ استاد محمد عمر فرزاد برای همه مردم افغانستان و بویژه فرهنگیان کشور ما یک ضایعۀ بزرگ تلقی می شود و جامعه فرهنگی ما از این بابت در سوگ نشسته است.
یک بار دیگر مراتب تسلیت و غمشریکی خود را به خانواده و دوستان زنده یاد استاد فرزاد ابراز نموده برای آن مرحوم از خداوند بخشاینده و مهربان طلب مغفرت و آمرزش می کنم. روانش شاد و بهشت برین جایش باد!

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا