آموزش

تعمیرهای جدید سه لیسه در کاپیسا افتتاح شد

کابل باختر14 سنبله
تعمیر های جدید سه لیسه  در مربوطات ولسوالی نجراب ولایت کاپیسا افتتاح شده اند.
به گزارش آژانس باختر: کبیر حقمل رییس نشرات وزارت معارف امروز به آژانس باخترگفت : این لیسه ها درهفته روان در مربوط ولسوالی نجراب ولایت کاپیسا به همکاری مالی کشور فرانسه به مصرف مجموعی هشتصد هزار یورو توسط مؤسسه ریلیف انترنشل اعمار گردیده است.
درمراسم افتتاح این مکاتب که به اشتراک معاون مقام ولایت کاپیسا ، ولسوان نجراب وبرخی از وکلای پالمان و شمار از مسوولین وزارت معارف برگزار شده بود،داکتر غلام جیلانی همایون معین تعلیمات عمومی وزارت معارف ضمن و قدردانی ازکشور فرانسه ، گفت که دراین هفته به تداوم ساخت و ساز مکاتب جدید و سایر پیشرفت ها در عرصه معارف کشور، شاهد افتتاح تعمیرهای جدید لیسه های دگروال عبدالغفار ، نسوان یاسین زی و فرخ شاه ولسوالی نجراب ولایت کاپیسا می باشیم .
او افزود که  با اعمار لیسه های یاد شده مشکلات صد ها تن از اطفال و جوانان این ولسوالی مرفوع گردیده و منبعد شاگردان آن لیسه ها می توانند با استفاده از امکانات خوب تعلیمی و تربیتی و فضای سالم و مصؤن تعلیمی به دروس خویش ادامه بدهند.
همچنان  معین وزارت معارف ازعموم مردم علم پرور با لاخص علمای کرام، تجار وسرمایه داران ملی خواست تا دراعمارمکاتب ،حمایت و حراست از جان معلم، متعلم و حریم مؤسسات تعلیمی و تربیتی در کشور دَین ملی و اسلامی خود را انجام داده و این وزارت را در این راستا کمک و معاونت نمایند.
به گفته کبیر حقمل رییس نشرات وزارت معارف، این  وزارت در سیزده سال گذشته در همکاری با جامعه جهانی جمعاً 12631 پروژه ساختمانی را زیر دست گرفته که از جمله 9770 پروژه آن تکمیل و کار 586 پروژه ادامه دارد و هم چنان 2861 پروژه تحت روند  تدارکاتی وپلان می باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا