صحت

وزیر صحت عامه : اکنون شفاخانه ها بودجه کافی در اختیار دارند و هیچ گونه کاستی در فعالیت شان قابل توجیه نمی باشد

کابل باختر 12 میزان
وزیرصحت عامه می گوید نحوۀ فعالیت برخی ازشفاخانه های کابل قابل تمجید است اما به شکایات برخی از داکتر های شفاخانه وزیر محمد اکبرخان نسبت وجود مشکلات در آن شفاخانه، رسیده گی صورت می گیرد .
داکتر ثریا دلیل وزیر صحت عامه که امروز در زمینه با خبرنگار آژانس باختر صحبت میکرد، گفت: درپی بررسی که نیمه شب  گذشته توسط هیئت مرظف آن وزارت از شفاخانه های صحت طفل اندراگاندی، وزیرمحمد اکبرخان و نسایی ولادی ملالی صورت گرفت، شفاخانه های صحت طفل اندراگاندی و نسایی ولادی  ملالی  درکنار  عرضه بهتر  خدمات صحی و دوایی، نظافت و پاکی شان قناعت بخش بود. اما درشفاخانه وزیر محمد اکبر خان درقسمت  پاکی و صفایی و نیز غذای کارکنان  آن شفاخانه کاستی های جدی  وجود داشت .
داکتر دلیل  خاطرنشان کرد که وزارت صحت عامه پس از تلاش  زیاد توانست تفویض صلاحیت مالی و تدارکاتی و بودجه لازم را  در اختیار شفاخانه ها قرار دهد تا روسای شفاخانه ها بتوانند در کنار خریداری ادویه و سایر نیازمندی ها در حفظ و مراقبت  و صفایی شفاخانه مربوط  نیز مشکل  نداشته  باشند .
اما اگر با وجود همه امکانات دربرخی از شفاخانه ها کاستی وجود داشته باشد ، غیر قابل  توجیه  خواهد بود .
وزیر صحت عامه  به مردم اطمینان  داد  که در شفاخانه ها  ادویه و سایر  نیازمندی ها به  قدر  کافی  وجود دارد،  برای  مریضان بخصوص به مریض های نیازمند داخل بستر  از ادویه تا سایر  ضروریات تداوی رایگان داده می شود .
داکتر سید کبیر امیری  رئیس شفاخانه های مرکز وزارت صحت عامه  که در راس هیئت  بررسی از شفاخانه ها قرار دارد و به آژانس باختر گفت:  درشفاخانه های نسایی ولادی  ملالی و صحت طفل اندراگاندی داکتر ها و سایر  کارکنان نوکریوال وجود داشتند و خدمات صحی، دوایی و صفایی این دو شفاخانه  نیز به صورت  بهتر صورت می گرفت .
وی گفت: نظر به هدایت  وزیر صحت عامه  بررسی از شفاخانه ها  بصورت  دوامدار شب و روز صورت می گیرد و برای رفع  نواقص و مشکلات احتمالی  اقدامات جدی  رویدست گرفته شده است .
ختم / سید حبیب

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا