سیاست

کمیسیون تدارکات ملی هشت قرارداد را به ارزش ۳۵۰ میلیون افغانی منظور کرد

کابل باختر 19 دلو
جلسۀ کمیسیون تدارکات ملی به ریاست محمداشرف غنی رئیس‎جمهوری اسلامی افغانستان، شام روز گذشته در ارگ، هشت قرارداد را به ارزش۳۵۰ میلیون افغانی منظور کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر ،
پروژه‎های منظور شده شامل:
–         تدارک ۶۸ قلم تجهیزات برقی مورد ضرورت دافغانستان برشنا شرکت برای ۱۰ قریه ولسوالی میر بچه کوت ولایت کابل؛
–         خدمات اتصال ۱۹ موقعیت شبکه فایبر نوری بخش‎های شهری دافغانستان بانک؛
–         تهیه و چاپ ۷۴۹۰۰۰ جلد کتب درسی مورد ضرورت میعنیت تعلیمات اسلامی وزارت معارف که به‎گونه مشروط تصویب شد؛
–         خدمات حفظ و مراقبت میدان‎های هوایی بین‎المللی هرات و قندهار؛
–         تدارک چهار عراده کرین برای ریاست‎های گمرک ولایات هرات و فاریاب؛
–         سه قرارداد مواد اعاشوی مورد ضرورت ریاست محافظت ریاست جمهوری.
کمیسیون تدارکات ملی هم‏چنان تمدید میعاد بدون افزایش قیمت قراردادهای اعمار سرک دایکندی الی شهرستان این ولایت، احداث سب استیشن‎های ولایات کندز و بغلان و نیز چاپ بانکنوت‎های جدید افغانی را مورد تایید قرار داد.
علاو بر آن پروژه‎های بند شورابه و بند کمال خان نیز در این جلسه مورد بحث قرار گرفته، فیصله گردید که بند شورابه به داوطلبی مقید گذاشته شود و در مورد بند کمال خان مداقه بیشتر از جانب هیآت مؤظف صورت گیرد.
در مورد پروژه دیزاین و اعمار بند خان آباد ولایت کندز نیز فیصله گردید که داوطلبی مقید صورت گیرد و در شرط‎نامه معیارهای اهلیت داوطلبان به‏ گونه منطقی مدنظر گرفته شود، تا رقابت شفاف و عادلانه تامین گردد.
کمیسیون تدارکات ملی پیشنهاد وزارت حج و اوقاف را مبنی‏ بر آغاز روند تدارکات انتقال حجاج در سال ۱۳۹۶ مورد بحث قرار داده، فیصله کرد که روند متذکره از طریق داوطلبی مقید میان شرکت‎های هوایی داخلی آغاز گردد. در شرط‎نامه شرایط واضح و مشخص به شمول شرایط اطاعت از پرداخت مالیات مدنظر گرفته شود.
رئیس‎جمهور کشور، در این زمینه گفت که توجه حکومت به روند حج نه تنها باعث مؤفقیت روند در سال گذشته گردید، بل‎که در هزینه مصارف حج کاهش نیز به ‏عمل آمد و توقع می‎رود که برای سال ۱۳۹۶ این روند هر چه بهتر و اقتصادی‏تر انجام گردد.
در این جلسه تصمیم گرفته شد که پلان تجارتی دآریانا افغان هوایی شرکت در یک نشست جداگانه و طرح حمایوی شرکت‎های هوایی خصوصی داخلی، در شورای عالی اقتصادی مورد بحث و مداقه قرار گیرد. دآریانا افغان هوایی شرکت پس از شش سال زیان، در سال‎های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ دوباره به مفاد دست یافته است.
در این جلسه، قانونپوه سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور، داکترعبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت، وزرای مالیه، اقتصاد و عدلیه، مشاور ارشد رئیس‎جمهور در امور زیربناها، مسولین اداره تدارکات ملی، ناظرین شفافیت سیگار، کمیسیون مالی و بودجه ولسی‎جرگه، کاکس پارلمانی مبارزه علیه فساد و اداره سیستیکای حمایت قاطع  نیز اشتراک داشتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا