جهان

یازدهمین سالروز رویداد یازدهم سپتمبر .

 

واشنگتن / منابع خبری بین المللی / باختر / 21 سنبله /

امروز مصادف است با یازدهم سپتمبر روزی که حملات تروريستی شبکه القاعده بر نیویارک وواشنگتن صورت گرفت .

امسال ازیازدهم سپتمبر درحال یاد بود به عمل می آید که اسامه بن لادن رهبر شبکه القاعده  کشته شده واین شبکه ضعیف شده است .

باراک اوباما ، رئیس جمهور امریکا در سخنرانی هفته گی رادیویی اش از مردم آن کشور خواست تا از مردان وزنان قدردانی کنند که آن کشور را مصوون ساخته اند .

درست یازده سال قبل به تاریخ یازدهم سپتمبر  سال 2001 م بر شهر نیویارک وواشنگتن درآمریکا حملات سازمان یافته توسط شبکه القاعده صورت گرفت که در اثر آن حدود سه هزار تن کشته شدند .

رئیس جمهور امریکا با اشاره به کشته شدن اسامه بن لادن رهبر شبکه القاعده که دراثر حمله نیروهای خاص امریکایی در شهر ايبت آباد پاکستان کشته شده گفت، ما جنگ را به شکار القاعده بردیم . رهبری شان را منهدم ساخته آن ها را در مسیر شکست قرار  دادیم . با سپاسگذاری از شجاعت ومهارت نیروهای نظامی واستخباراتی ما ، اسامه بن لادن دیگر هرگز امریکا را تهد ید نخواهد توانست.

باراک اوباما همچنان در سخنرانی اش با اظهار اینکه جنگ را در عراق  پایان داده ونیروهای امریکایی را به کشور خود عودت داده است . با اشاره به رویداد های بعد از یازدهم سپتمبر در افغانستان گفت : مابه رژیم طالبان نقطه پایان گذاشتیم . ما نیروهای امنیتی افغانستان را آموزش داده وبا حکومت جدید افغانستان مشارکت را مستحکم ساختیم . تا پایان سال 2014 م سپردن مسوولیت ها در افغانستان ختم میشود وجنگ ما در آنجا پایان می یابد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا