سیاست

معین سیاسی : برای حل مشکل پناهنده گان راه حل مشترک ایجاد شود

کابل باختر14 ثور
حکمت خلیل کرزی معین سیاسی وزارت امور خارجه، امروز با خانم پاروی نیرگ معاون وزارت امور داخله جمهوی فنلند، دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه به آژانس باختر: در این ملاقات، پیرامون مشکلات آن عده از پناهندگان افغان که درخواست های پناهندگی شان در جمهوری فنلند پذیرفته نشده است، بحث صورت گرفت.
معاون وزارت امور داخله جمهوری فنلند در این رابطه اظهار داشت که آن کشور آماده است تا همراه با حکومت افغانستان و سازمان بین المللی مهاجرت، برای برگشت آن عده از این پناهندگان که آماده برگشت داوطلبانه می باشند زمینه سازی و با آن ها همکاری نماید. وی افزود که برای دریافت راه حل به مشکل آن عده از این پناهندگان که آماده برگشت داوطلبانه نمی باشند، نیاز است که افغانستان و فنلند بحث ها و همکاری های شان را بیشتر سازند.
سپس، معین سیاسی وزارت امور خارجه گفت که حکومت افغانستان یک گروه کاری بین الوزارتی را تشکیل داده است تا راه بیرون رفت را مشترکاً با اتحادیه اروپا جستجو نماید. وی افزود که حکومت افغانستان می خواهد در این زمینه، یک موافقتنامه همه جانبه را با اتحادیه اروپا و موافقتنامه های دوجانبه انفرادی را با کشورهای اروپایی میزبان به امضاء رساند تا بر بنیاد این موافقتنامه ها، به این مشکل مشترک راه حل های مناسب و قابل قبول همه دریافت گردد.
در پایان این ملاقات، معین سیاسی وزارت امور خارجه در مورد تلاش های صلح حکومت افغانستان و پیشرفت ها در این راستا به هیئت فنلندی معلومات داد.  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا