سیاست

رییس اجراییه در بنیاد امریکای‌نو: زمینه برگزاری یک انتخابات شفاف، عادلانه و فراگیر را فراهم می‌سازیم

کابل باختر 25 عقرب
داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان، دیروز در بنیاد امریکای‌نو در واشنگتن در حضور داشت تعدادی از شخصیت‌های سیاسی، پژوهشگران و چهره‌های اکادمیک سخنرانی کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست اجراییه به آژانس باختر، جان دیمسی و پیتر برگن که مدیریت و گردانندگی این نشست را برعهده داشتند‌ با تاکید بر این‌که داکتر عبدالله عبدالله در واشنگتن نیازی به معرفی ندارد، از نقش رییس اجراییه در رهبری افغانستان و تلاش برای تامین صلح و ثبات در کشور به نیکی یاد کردند.
رییس اجراییه در سخنرانی خود ضمن قدردانی از شهروندان امریکا به خاطر حمایت از افغانستان گفت: از زنان امریکا به خاطر حمایت‌شان از داعیه ما در افغانستان در زمان طالبان قدرانی می‌نماییم.
داکتر عبدالله عبدالله با ابراز این‌که در پی تحولات سالیان اخیر، افغانستان به صورت بنیادین متحول گردیده است، گفت که این تحولات در پی قربانی‌های مشترک امریکا و افغانستان به دست آمده است.
رییس اجراییه افغانستان افزود که حکومت وحدت ملی به عنوان همکار و شریک واقعی در کنار جامعه جهانی قرار دارد.
داکترعبدالله عبدالله خاطر نشان ساخت که آماده‌ایم به گونه مشترک با چالش‌ها و تهدیدها مقابله نماییم و مسیر اصلاحات و مردم‌سالاری و همچنان مبارزه با فساد را دنبال نماییم.
رییس اجراییه در بخش دیگر از صحبت‌های خویش گفت که انتخابات یک اصل مهم برای صلح و استقرار و تداوم مردم‌سالاری در افغانستان است.
داکتر عبدالله اضافه کرد: در لحظاتی‌که این‌جا صحبت می‌کنیم، اصلاحات مهمی در بخش انتخابات صورت گرفته است تا عملیه برگزاری یک انتخابات شفاف، سالم و فراگیر را فراهم سازیم.
رییس اجراییه همچنان در صحبت‌های خود از نظرسنجی و یافته‌های بنیاد آسیا استقبال نمود و وعده سپرد که به توصیه‌های این نهاد عمل نمایند.
رییس اجراییه در بخش مبارزه و جنگ با طالبان گفت که حکومت برای مقابله و اعمال فشار بالای طالبان و جلوگیری از برگشت آنان کار می‌کند، ولی با عناصری که خواهان صلح و ترک خشونت‌اند، آماده مذاکره است.
رییس اجراییه همچنان در بخش دیگر از صحبت‌های خویش علاوه نمود که داستان افغانستان تنها به جنگ و خشونت خلاصه نمی‌شود و قصه‌های زیادی از موفقیت و پیروزی در کشور هست که متاسفانه گاهی بازتاب نمی یابد. # احمد ضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا