جامعه

درخواست معلولان جوزجان از حکومت وحدت ملی

شبرغان /باختر/ 12/ قوس
معلولان ولایت جوزجان ازحکومت وحدت ملی میخواهند تا به وضعیت آنان توجه جدی نماید.
غلام سخی یک تن ازمعلولان ولایت جوزجان به آژانس باخترگفت ، تمام معلولان دراین ولایت با مشکلات اقتصادی مواجه هستند و درحال حاضر تعدادکمی از معلولان دارای کار و درآمد مناسب هستند.
وی می افزاید: تعداد زیادی از معلولان دراین ولایت داشتن بسیاری امتیازات محروم هستند درحالیکه آنان مانند دیگر اقشار جامعه به تحصیل ،ویادگیری سواد ، حضور دراجتماع و اشتراک دربرنامه های ملی و بین المللی ، امکانات ووسایل رفاهی و اشتغال و درآمد مناسب ضرورت دارند.
سمیع الله یکتن دیگر از معلولان می گوید: ما ازمسوولان شاروالی میخواهیم ، تابرای ما که قصد کار در بازار را داریم غرفه های مخصوص را مطابق وضعیت جسمانیما درسطح ولسوالی ها ایجادکنند.
فرحناز یک زن معلول دیگر میگوید . دولت درمورد وضعیت آنان توجه چندانی نکرده است .
شهاب الدین شهاب رییس کار اموراجتماعی شهدا و معلولین جوزجان میگوید این ریاست برای بیش از نودوپنج تن از معلولان این ولایت زمینه کار را فراهم نموده که همین اکنون درادارات دولتی ایفاء وظیفه میکنند.
همچنان برای بیش از یکهزارو پنجصد تن معلول که دراین اداره ثبت و راجستر میباشند از امتیازات مربوط به معلولان استفاده میکنند.
نجیب الله یزدان پناه مسوول دفتر بازتوانی معلولین درکمیته سویدن میگوید: وضعیت معلولان درولایت جوزجان نسبت به سالهای گذشته بهبود یافته اماکافی نیست و دولت باید با ایجاد اشتغال زائی و ایجاد تعلیمات خاص فراگیر از آنان حمایت کند.
گفته میشود که جنگ های چندین ساله و رویدادهای انتحاری و انفجاری وعدم دسترسی درست و به موقع برخی شهروندان درنقاط دور دست به  امکانات صحی ازجمله واکسین پولیو چندین هزارزن و مرد را معلول نموده است .
این درحالیست که درحال حاضر نیز همه روزه با وجود حملات انتحاری و انفجاری درنقاط مختلف کشور این آمار روبه افزایش است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا