اقتصاد

قرار داد به ارزش 40 میلیون دالر امضا شد

کابل 4ثور باختر
وزیر انرژی و آب یک  پروژه‌ی بزرگ تولید برق از گاز در ولایت جوزجان به ارزش  40 میلیون  دالر وقرار داد  پنج پروژه‌ دیگر را در بخش بازسازی کانال‌ها و تحکیم سواحل،  به امضا رساند.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر،  انجینیر علی احمد عثمانی  وزیر انرژی و آب هنگام امضا این قرادادها، با اشاره به اینکه جذب سرمایه گذاری خصوصی در راستای اجرای پروژه‎های تولید انرژی از اولویت‌های مهم این وزارت است گفت: وزارت انرژی و آب از دو سال به این طرف در راستای خودکفایی انرژی برق گام‌های مثبتی را برداشته و تلاش‌ها همچنان جهت جذب سرمایه‌گذاری بخش  خصوصی در تولید انرژی ادامه دارد.
عثمانی همچنان، تولید برق از منابع داخلی، ایجاد اساسات برای تامین انرژی و کاهش وابستگی به واردات برق از کشور های همسایه، ایجاد اساسات برای انکشاف بخش  برق داخلی، ایجاد شغل برای متخصصین و جوانان، افزایش روز افزون عواید سالانه حکومت، فراهم سازی زمینه فروش گاز داخلی، رشد تشبثات و تولیدات داخلی، بدیل پایدار برای انرژی وارداتی، رشد سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش انرژی از مزایای عمده این پروژه خواند.   
همچنان  خانم فهیمه سادات نماینده مردم جوزجان در شورای ملی  با ابراز قدردانی از تلاش ها و دست‌آورده های  وزارت انرژی و آب،  گفت که ولایت جوزجان با داشتن منابع مهم طبیعی می تواند به یکی از ولایت های مهم تولید انرژی مبدل شود.
خانم سادات تولید انرژی برق از گاز شبرغان را از جمله پروژه هایی خواند که علاوه بر خودکفایی در تولید انرژی برق می تواند زمینه اشتغال را برای صدها تن از متخصصین و جوانان فراهم سازد.
این پروژه در حدود 38.85  میلیون دالر امریکایی هزینه بر می دارد  که شرکت بیات پاور آن را اجام می دهد.
در ختم این پروژه  حدود ۳۰ هزار خانواده و ۱۰۰ فابریکه تولیدی متوسط و کوچک از انرژی برق بهره مند خواهند شد. نازیلا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا