امنیت

دوکتور عبدالله عبدالله خطاب به پولیس ملی: ما از شما حمایت می کنیم، شما مسوولیت تان را انجام دهید!

کابل 28 دلو باختر
وزارت امور داخلۀ امروز سمینار سه روزه ای را با حضور قوماندانان امنیه ولایت های کشور و شماری دیگر از منسوبین نیروهای امنیتی در مقر این وزارت برگزار نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه  به آژانس باختر،در این مراسم افزون بر دوکتور عبدالله عبدالله رییس اجراییه ،نورالحق علومی وزیر امور داخله عنایت الله نظری سرپرست وزارت دفاع ملی رحمت الله نبیل رییس عمومی امنیت ملی روسای کمیسیون های امنیت داخلی ، سرپرست اداره مستقل ارگان های محلی و قوماندان نیروهای ناتو در افغانستان حضور داشتند.
دوکتور عبدالله عبدالله در سخنانی برگزاری این سمینار را ابتکاری عالی برای یافتن راه های حل مناسب در برابر چالش های موجود در کشور عنوان نمود.
وی از قوماندانان امنیه ولایت های کشور و اشتراک کنندگان در این سمینار خواست تا مشکلات را همانگونه که هستند و به صورت عملی مطرح و واقعیت های عینی جامعه را در میان گذارند.
رییس اجراییه کشور همچنان گفت:" به  مردم افغانستان اطمینان می دهیم که در رفع چالش ها مقابله با تروریستان و مجرمین، پولیسی را داریم که از یکسو حمایت دولت را و  از جانب دیگر حمایت مردم را با خود دارند".
رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان در همین حال و با مخاطب قرار دادن پولیس ملی کشور افزود  که اعتماد و حمایت مردم از کلید موفقیت شما است.
رییس اجراییه جمهور ی اسلامی افغانستان با تاکید بر اینکه حکومت وحدت ملی هر گامی را که بر می دارد در راستای منافع ملی کشور و مردم است بیان داشت که علی الرغم تلاش ها در راستای مصالحه ملی نیروهای امنیتی همچنان به وظایف شان ادامه داده و هیچ تزلزلی هم نباید به خویش راه دهند.
به گفته رییس اجراییه ، سیاست جلب همکاری جامعه جهانی و قدردانی از کشورهای کمک کننده ادامه خواهد داشت اما به هیچ کشوری حق وتو در سیاست های خارجی افغانستان داده نخواهد شد و در عین زمان منافع ملی افغانستان در بدل هیچ چیزی معامله نخواهد شد و هیچ حرکتی را که به منافع ملی کشور صدمه رساند اجازه نخواهند داد.
رییس اجراییه کشور با ابراز این مطلب که هم مردم و هم حکومت افغانستان اطمینان کامل به رشادت و شجاعت نیروهای امنیتی و به خصوص پولیس ملی شان دارند تاکید کرد که همگان مشمول مردم حکومت و پارلمان افغانستان از آنان حمایت می نمایند.
در همین حال نورالحق علومی وزیر امور داخله کشور  هدف  از برگزاری این سمینار را شریک ساختن برنامه ها و اولویت های کاری آن وزارت و  پرداختن به چالش ها و راه های مقابله با آنان و برنامه های عملیاتی و تامین امنیت در سراسر کشور عنوان نمود.
وی بار دیگر اولویت های کاری اش را تامین امنیت ولایت های کشور، مسلکی سازی و ارتقای ظرفیت پولیس ملی احترام به رعایت حقوق بشر و کرامت انسانی حفاظت از سرحدات کشور مبارزه با فساد اداری و مواد مخدر بیان کرد.
علومی با بیان این مطلب که آزمون بزرگ در برابر ما است حمایت جامعه جهانی را تایید ولی تاکید کرد که مسوولیت تامین امنیت مردم افغانستان بر دوش نیروهای امنیتی افغان است.
وی از  طالبان، شبکه تروریستی حقانی و داعش به عنوان گروه هایی یاد نمود که تلاش دارند تا امنیت و ثبات در کشور را برهم زنند که با مقاومت و شهامت نیروهای امنیتی به خصوص پولیس ملی نقش برآب و ناکام خواهند شد.
وزیر امور داخله در همین حال بیان داشت که صدای پولیس باید بلند تر از صدای تروریست ها باشد زیرا آنان جز ایجاد وحشت چیزی برای گفتن ندارند در حالی که شما برای ثبات و صلح و آرامش مردم تان مبارزه می کنید و همین حقانیت تان را ثابت می سازد.
جنرال کیمبل قوماندان نیروهای ناتو در افغانستان نیز در حالی که این سمینار را مهم عنوان نمود علاوه کرد که اولین فصل جنگ بدون حضور ناتو آغاز خواهد شد و همین بزرگترین آزمون برای نیروهای امنیتی افغان محسوب می شود.
وی انتخاب علومی به عنوان وزیر امور داخله را گزینشی عالی و متناسب با شرایط حساس کنونی افغانستان دانست و از پولیس ملی خواست تا از داشته ها و تجربه های وی کمال استفاده را نمایند. ختم/ نالان
کمیبل سخنانش را با این مطلب که فصل جنگ نزدیک شده است و خود را برای مقابله با آن آماده سازید پایان داد.
عنایت الله نظری سرپرست وزارت دفاع ملی مرحله جدید را که بر اساس آن مسوولیت تامین امنیت بر عهده نیروهای امنیتی افغان گذاشته شده بر همگان مبارک گفت و افزود که جنگ کنونی ریشه در بیرون از مرزهای افغانستان دارد و برای ریشه کن ساختن آن نیاز به حمایت جامعه جهانی داریم ، هماهنگی میان نیروهای امنیتی را کلید موفقیت در برابر دشمنان کشور و مردم افغانستان عنوان نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا