سیاست

پیام تسلیت مارشال محمد قسیم فهیم معاون اول ریاست جمهوری اسلامی افغانستان به مناسبت درگذشت نلسن ماندیلا، رئیس جمهور اسبق افریقای جنوبی

کابل باختر 16 قوس
پیام تسلیت مارشال محمد قسیم فهیم معاون اول ریاست جمهوری اسلامی افغانستان به مناسبت درگذشت نلسن ماندیلا، رئیس جمهور اسبق افریقای جنوبی
بدین مناسبت مراتب اندو عمیق خود را ابراز داشته و مرگ این پیشوا و مبارز علیه تبعیض نژادی را به خانواده، حکومت و مردم افریقای جنوبی و به همه مردم عدالت پسند جهان تسلیت می گویم. مرگ نلسن ماندیلا برای جهان بشریت یک ضایعه بزرگ تلقی می شود.
نلسن ماندیلا مرد نکو نام و  مبارز بود که بر ضد آپارتاید که همانا تبعیض نژادی می باشد قیام کرد و راه مبارزه را ادامه داد تا که زندانی شد و این مرد مبارز بیست ونه سال تمام را در پشت میله های زندان سپری کرد. اما او از مبارزه دست بر نداشت و با شهامت تمام در برابر تبعیض نژادی مبارزه کرد و در این راه جنبش ضد آپارتاید مردمش را رهبری کرد و آن را به پیروزی رسانید.
سیاست های ماندیلا در افریقای جنوبی مبتنی بر داد خواهی و عدالت بود و باور داشت که مردم می توانند در همه جای دنیا در کنار همدیگر بدون در نظر داشت تبعیض از هرنوع آن زنده گی کنند بی آن که حق و عدالت پایمال گردد.
مرگ ماندیلا برای بشریت یک ضایعه است. بار دیگر به این مناسبت مراتب تسلیت خود را به خانواده او و همه مردم افریقای جنوبی و مردم سراسر جهان پیشکش نموده ،آرزو دارم جهان بشریت کارکرد های آن انسان مبارز و روشن ضمیر را در همه ادوار تاریخ سرمشق خویش قرار دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا