جهان

تشکیل نخستین گروه ویژه زنان ماین روب در آسیا

پشاور – ایرنا – ۱۳ ثور – باختر
نخستین گروه ویژه زنان در آسیا برای خنثی کردن  بمب در ایالت خیبر پشتونخوا تشکیل شد.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا ، پولیس ایالت خیبر پشتونخوا پیشتر اعلام کرده بود که ۱۵۰ نفر از زنان کماندو برای پشتیبانی از عملیات ویژه ضد تروریستی را استخدام کرده است.
ناصر خان درانی ، قوماندان نیروی پولیس ایالت خیبر پشتونخوا یکی از اهداف اداره پولیس این ایالت  ، استخدام زنان کماندو را در راستای مقابله با جرایم مربوط به زنان  نیز دانسته است .
به گزارش روزنامه نیوز پاکستان ، با وجود که پاکستان یکی از کشور هایی است که عمدتاْ تمام بخش های مختلف جامعه اعم از سیاسی ، نظامی و تجارتی در دست مردان است اما در ایالت خیبر پشتونخوا دست کم ۶۰۰ پست مختلف اجرائیوی در سطوح عالی به زنان تعلق دارد.
این زنان در بخش های مختلف سیاست ، ورزش ، اردو، امور اداری اجرايیوی وپولیس قدرت را در دست دارند.
طبق این گزارش ، در این ایالت کالج پیشرفته آموزش نیروی پولیس زن ایجاد شده که زنان تعلیم دیده در آن با تهدید های تروریستی مقابله می کنند و برای نخستین بار در آسیا در این ایالت ، قطعه خنثی سازی بمب توسط  زنان ایجاد شده است.
خیبر پشتونخوا با حدود ۲۳ میلیون نفر نفوس از ایالت های نسبتاْ ناآرام پاکستان محسوب می شود و نا آرامی ها به ویژه در مناطق شمال غربی این ایالت بیشتر دیده می شود.
به گزارش ایرنا ، این نخستین بار نیست که زنان در نیرو های پولیس پاکستان ایفای نقش می کنند. در اسلام آباد پایتخت و دیگر شهر های بزرگ پاکستان نیز بخشی از نیرو های پولیس را زنان تشکیل میدهند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا