سیاست

حامد کرزی: در دهه تحول تلا ش های حکومت افغانستان به محور صلح و حکومت داری خوب متمرکز می باشد

صدراعظم جاپان: کنفرانس توکیو عامل پیام قوی ادامه رشد اقتصادی افغانستان به جهان بود

كابل باختر 19 سرطان

 یوشیهیکو نودا صدراعظم جاپان در مذاکرات با حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان گفت که جاپان کمک هایش را به افغانستان ادامه می دهد.

نجيب الله بيان خبرنگار اعزامي آژانس باختر از توكيوي جاپان خبر داد،

این مذاکرات که امروز در قصر صدارت جاپان انجام یافت، یوشیهیکو نودا از برگزاری موفقانه کنفرانس توکیو ابراز خرسندی کرد و آنرا به رئیس جمهور تبریک گفته افزود که جاپان به حمایت خود از افغانستان در دهه تحول ادامه می دهد.

او گفت: کنفرانس توکیو عامل پیام قوی ادامه رشد اقتصادی افغانستان به جهان بود.

صدراعظم جاپان همچنان گفت که کمک های تعهد شده به اساس برنامه های ملی دارای اولویت که از جانب حکومت افغانستان که در چوکات اهداف ستراتیژیک ده ساله ترتیب گردیده، به مصرف خواهد رسید.

وی از تعهد جدید سه اعشاریه دو میلیارد دالری جاپان به افغانستان یاد آوری کرده گفت :آرزومندم این سفر شما فصل جدیدی را در روابط دو کشور بگشاید.

 یوشیهیکو نودا افزود که جاپان به کمک های خود به افغانستان ادامه می دهد. موصوف آرزو نمود تا پروسه صلح در افغانستان به موفقیت بانجامد.

در این مذاکرات رئیس جمهور به نماینده گی از مردم افغانستان از برگزاری کنفرانس بزرگ توکیو به میزبانی جاپان اظهار امتنان کرده، تصریح نمود که در دهه تحول تمام تلاش های حکومت در دو محور مذاکره و مصالحه و همچنان حکومتداری خوب متمرکز خواهد بود.

به هیمنگونه رئیس جمهور خاطر نشان کرد تا پروسه صلح و مصالحه موفقانه به پیش رود و در این راستا مذاکرات دوامدار به سلسله گذشته با پاکستان صورت گیرد.

ظرفیت سازی و اعطای بورس های تحصیلی برای جوانان افغان از جمله موارد دیگری بودند که رئیس جمهور کشور با آنها تماس گرفته  از صدراعظم جاپان خواست تا در قسمت اعطای بیشتر بورس ها تحصیلی در رشته های تخنیکی به جوانان افغانستان توجه صورت گیرد.

 همچنان در این مذاکرات رئیس جمهور از صدراعظم جاپان خواست تا بخاطر تقویت زیربناهای اساسی در افغانستان، سرک هرات بامیان که ولایات غور، ارزگان، دایکندی و کابل را وصل می کند از تعهد جدید آن کشور ساخته شود.

در پایان مذاکرات حامد کرزی از تدوام و افزایش کمک های جاپان به افغانستان، اظهار امتنان کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا