جامعه

نزدیک به ۶۰ هزار تن گندم برای کمک به آسیب دیدگان خشکسالی در ۲۰ ولایت انتقال یافته است

کابل ۲۱ میزان باختر
نجیب آقا فهیم، وزیر دولت در امور رسیده گی به حوادث که روز شنبه در یک کنفرانس خبری به مناسبت روز جهانی کاهش اثرات حوادث طبیعی صحبت می کرد گفت: نزدیک به ۶۰هزار تن گندم به ۲۰ولایت آسیب دیده از خشکسالی انتقال یافته وروند توزیع آن به ولسوالی ها ادامه دارد.
به گزارش آژانس باختر،براساس پلان مقابله با خشکسالی قرار است بیش از ۹۲ هزارتن گندم از ذخایر وزارت زراعت به ۳۴ ولایت کشور انتقال یابد وبه مستحقین توزیع گردد. در مرحله نخست نزدیک به ۶۰ هزار تن گندم به ۲۰ ولایت انتقال یافته وقرار است در مرحله دوم گندم با قیمانده به ۱۴ ولایت دیگر انتقال وتوزیع گردد.
بربنیاد پلان مقابله با خشکسالی ۹۹۵۴ تن خوراکه حیوانی نیز برای مالداران در ۸ ولایت کشور توزیع شده است.
وزیر دولت در امور پارلمانی همچنان گفت که برای ۱۹۰هزار نفر در ولایت های فاریاب، بادغیس، جوزجان، نیمروز، سرپل، تخار ودایکندی که با کمبود آب آشامیدنی روبه رو بودند به وسیله تانکر آب انتقال یافته و۱۴۵هزار نفر در ۲۰ ولایت متاثر از خشکسالی، خدمات صحی دریافت کرده اند.
موسسات امداد بین المللی وانجوها در هماهنگی با اداره ملی مبارزه با حوادث نیز برنامه ای تدوین کرده اند که در چهار چوب آن قرار است در دو مرحله به مردم در مناطق ناامن کمک رسانی صورت گیرد.
در قالب پلان کمک رسانی موسسات امداد بین المللی وانجوها طی سه ماه اخیر در مجموع۹۳۴۳۶۸ نفر در ۷۱ ولسوالی ۱۲ ولایت کشور مورد حمایت قرار گرفته واز کمک ها مستفید شده اند.
خشکسالی ۲۰ ولایت افغانستان را تحت تأثیر قرار داده است   . جاوید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا