۱۰۰ روز

نور: روند ابطال آرا جریان دارد

کابل باختر/ 3/ سنبله
روند تصمیم گیری درمورد ابطال آرا که پس از چاشت امروز آغاز شده جریان دارد.
نورمحمدنورسخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات به آژانس باختر گفت ، این روند که با حضور نماینده گان ستادهای انتخاباتی ، ناظران ملی و بین المللی ، نهادهای انتخاباتی و رسانه ها آغاز یافت تا آخر این روند بطور علنی پیش برده میشود.
او گفت ، بیشتر از سه هزار فهرست های بررسی شده که به اساس تفتیش به میان آمده درسه مرحله درمورد آن تصمیم گرفته میشود.
او اضافه نمودکه همزمان با آغاز روند ابطال آرا ، روند تفتیش و بازرسی و شمارش صندوق های خاص ، نیز ادامه دارد.
این درحالیست که همه نهادهای حکومتی ، بین المللی و نهادهای انتخاباتی انتظار دارند تا این روند بزودی پایان یابد.
از آغاز روند تفتیش و بازرسی آرا ، این روند چندین بار نسبت اختلافات میان ستادهای انتخاباتی و سازمان ملل متحد متوقف ساخته شده است.
به اساس معلومات مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات، پیش از هفتاد در صد آرا مورد تفتیش قرارگرفته و روند تفتیش همچنان ادامه دارد .
درحالیکه مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات مکرراً تذکرداده بودند که این روند را سرعت میبخشند تا روزانه حداقل یک هزار صندوق را تفتیش و بررسی نمایند .
همچنان مسوولان این کمیسیون نگفته اندکه روند ابطال آرا چه زمانی تکمیل خواهد شد.
ازسوی هم حامدکرزی رییس جمهورکشور دیروز دردیدار با هردو نامزد ریاست جمهوری ازآنها خواسته است تا با همدیگر درراستای تصریح روند تفتیش آرا همکاری نمایند تا مراسم تحلیف رییس جمهور جدید هرچه زودتر برگزار شود.
نظیف الله سالارزی سخنگوی دفتر یوناما در کابل نیز به رسانه هاگفته است که سازمان ملل متحد از نامزدان ریاست جمهوری خواسته است تا به هدف تسریع این روند با کمیسیون مستقل انتخابات همکاری نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا