سیاست

لوی څارنوال یکی از معیارهای ارزیابی اجراات څارنوالان را نحوه برخورد آنان با مردم عنوان کرد

کابل باختر/ 24/ اسد
څارنپوه محمد فرید حمیدی لوی څارنوال کشور ، دوتن از مرستیالان و روسایی را که به تازگی درلوی څارنوالی مقرر شده اند ، معرفی کرد.
به اساس معلومات ریاست اطلاعات وارتباط عامه لوی څارنوالی به آژانس باختر، درمحفلی که به همین مناسبت با اشتراک معاونان لوی څارنوالی ، روسای مرکزی این اداره و مسوولان برخی از اداره های دولتی درانستیتوت  آموزش های مسلکی لوی څارنوالی برگزارشد ، څارنپوه حمیدی ، مبارزه با فساد اداری را از اولویت های کاری لوی څارنوالی دانست به باور وی تامین عدالت و تطبیق قانون از وظایف لوی څارنوالی است .
لوی څارنوال کشور دراین مورد گفت ، اولین قربانی فساد اداری عدالت ، حقوق و آزادی های مردم است ما درامر مبارزه با فساد اداری ، هماهنگی و انسجام بهتر را با ستره محکمه ، وزارت امور داخله ، شورای ملی ، رسانه ها و نهادهای مدنی ایجاد خواهیم کرد.
لوی څارنوال کشور دراین برنامه ازکسانیکه به تازگی دراین اداره استخدام شده اند خواست تا وظایف شان را به گونه مستقل و با صلاحیت انجام بدهند .
درهمین حال با مراجعه کننده های لوی څارنوالی نیز با حسن سلوک برخورد کنند.
وی یکی از معیار های ارزیابی اجراات کارکنان لوی څارنوالی را نحوه رفتار آنان با مردم عنوان کرد .
او علاوه کرد کارکنان دولت برای خدمتگزاری به مردم استخدام میشوند چیزی راکه ما مسوول اجرایی کردن آن هستیم ، باید برای مردم پاسخگو باشیم .
څارنپوه حمیدی ، پاسخگویی و شفافیت را مستلزم آگاه کردن مردم از اجراات یک نهاد می داند .
به باور وی مردم حق دسترسی به اطلاعات در موردکارکرد های اداره های دولتی را دارند. مجرای که بتواند این اطلاعات را به مردم بدهد ، رسانه هاست .
دراین نشست لوی څارنوال افغانستان ، تهدید های امنیتی را یکی از چالش های مهم فراراه کار دربخش عدلی و قضایی دانست و با اشاره به مخالفان دولت افغانستان گفت ، هرگونه سوء قصد به جان کارکنان دستگاه های عدلی و قضایی کشور ، جنایت است .
او دراین مورد گفت اگر دشمنان مردم افغانستان در اختیار دستگاه عدلی و قضایی قرار بگیرد ، با کرامت انسانی با آنان برخورد خواهیم کرد ، حق کافی دفاع برای شان خواهیم داد . عادلانه و مطابق با موازین حقوق بشری آنان را محاکمه می کنیم .
وحیدالدین ارغون که امروز به عنوان معاون مالی و اداری لوی څارنوالی معرفی شد ، بازنگری لایحه وظایف کارکنان ، ایجاد فرصت های آموزشی و ایجاد سیستم مالی پاسخگو را از اولویت های کاری اش خواند.
وی علاوه کرد نقطه های قوت وضعف درلوی څارنوالی وجود دارد  تلاش خواهم کرد تا ضعف ها را فرصتی برای بهبود اداره تبدیل کنم .
مسوولان لوی څارنوالی این استخدام ها را دور دوم اصلاحات در لوی څارنوالی می خوانند.
دراین دور ، پوهنمل ملیحه حسن به عنوان معاون منع خشونت علیه زنان ، وحیدالدین ارغون بحیث معاون مالی و اداری و 51 تن دیگر به عنوان رییس دربخش های ملکی و نظامی لوی څارنوالی معرفی شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا