امنیت

منسوبان پوليس تقدير شدند

كابل/8/جوزا/باختر

وزیر امور داخله، از عملکرد پیروزمندانه پولیس کابل، در دفع و طرد حملهء تروریستی سوم جوزا به دفتر سازمان بین المللی مهاجرت در کابل، ستایش نمود.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتي وزارت داخله به آژانس باختر: استرپاسوال غلام مجتبي پتنگ وزیر امور داخله ، در نشستی که امروز با اشتراک مسوولان بخش های پولیس قوماندانی امنیه کابل در مقر این قوماندانی برگزار شده بود، از عملکرد پیروزمندانه نیروهای پولیس این قوماندانی در مهار حمله تروریستی سوم جوزا در کابل، قدردانی نموده تاکید کرد که سرعت عمل نیروهای پولیس در مهار تروریستان مهاجم و محدود بودن تلفات پولیس و مردم ملکی در این رویداد تروریستی نشاندهندهء  بلند رفتن ظرفیت و توانایی نیروهای پولیس می باشد.

در آغاز این نشست، لوی پاسوال محمد ایوب سالنگی قوماندان امنیه کابل، از چگونگی بلند رفتن ظرفیت نیروهای پولیس این قوماندانی به وزیر امور داخله گزارش ارایه کرد .

وزیر امور داخله به حملهء امروز مهاجمان انتحاری به ولایت پنجشیر نیز اشاره کرد و ضمن تقدیر از سرعت عمل پولیس آن ولایت در مهار مهاجمان انتحاری، گفت که با وجود مجهز بودن تروریستان به واسکت های انتحاری و وسایل انفجاری، تروریستان در دست یابی به اهداف شان ناکام بوده که این امر از توانایی روز افزون نیروهای پولیس ملی کشور حکایت می کند.

وزیر امور داخله، با اشاره به برنامهء انتقال مسوولیت های امنیتی از نیروهای بین المللی به نیروهای امنیتی افغانستان و انتخابات ریاست جمهوری آینده، گفت که افغانستان در وضعیت حساسی قرار دارد و تروریستان و هراس افگنان با استفاده از این وضعیت، تبلیغات گسترده یی را به هدف ضعیف جلوه دادن نیروهای امنیتی کشور به راه انداخته اند.

در نشستی که امروز به هدف بررسی کارکرد های پولیس کابل برگزار شده بود، لوی پاسوال محمد ایوب سالنگی قومندان امنیه کابل، گزارش کارکرد های این قومندانی را به وزیر امور داخله و هیئت همراهش ارایه کرد و با برشمردن کمبودی ها و چالش های موجود در امور کاری پولیس کابل، خواستار رفع چالش ها و نواقص شد.

در پایان این نشست، وزارت امور داخله به شمول قومندان امنیه کابل، شماری از مسوولان این قوماندانی را با  اعطای مدال و تقدیر نامه مورد تقدیر قرار داد. دو تن از هم شهریان کابل که در روز حملهء تروریستی سوم جوزا ، با پولیس همکاری نموده و زخمیان پولیس را از محل رویداد انتقال داده بودند، نیز از جملهء کسانی بودند که از سوی وزیر امور داخله مورد تقدیر قرار گرفتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا