جامعه

مردم ولسوالی های لعل و پسابند به کمبود آب مواجه شده اند

چغچران / باختر/ 8/ اسد

ولسوالی های لعل و پسابند ولایت غور با مشکل جدی کمبود آب آشامیدنی روبروهستند.

این مطلب را حمیدالله دادفر رییس آماده گی با حوادث ولایت غور به آژانس باختر ، اظهارنموده گفت : مردم درولایت غور با قلت آب آشامیدنی مواجه بوده و این مشکل به حدی است که قیمت آب نسبت به گذشته سه برابر شده است .

 وی افزود که مردم برای گرفتن آب ، دربعضی محلات به قطار ایستاده میباشند و امسال خشکسالی سطح آب را پائین آورده و اکثریت مناطق غور باکمبود آب مواجه شده اند.

 دادفر علاوه کرد، ما این مشکل را درکابل و نیز با صندوق وجهی اطفال ملل متحد " یونیسف درغور شریک نموده و خواستار حفر چاه های عمیق درمناطقی که با مشکل بیشتر آب روید و هستند ، شده ایم و امید است که درحل آن اقدام شود.

 انجنیر تاج محمد زلال رییس احیا و انکشاف دهات غور ، کمبود آب را دربرخی مناطقب پذیرفت اما گفت که مشکلات آن قدر جدی نیست که ریاست آماده گی با حوادث آنرا مطرح میکند.

این درحالی است که درماه ثور سالجاری ، نماینده گی  بانک جهانی در کابل اعلام کرد که افغانستان به یکی از شاخص های اهداف سازمان ملل متحد که تامین اب آشامیدنی صحی است ، دست یافته واکنون این مشکل رفع شده است.

اما مسوولان برنامه آبرسانی وزارت انکشاف دهات میگویند که درآخرین ارقام که باهمکاری فنی یونیسف و اداره مرکزی احصائیه مرکزی ، منتشر شده ، تنها پنجاه درصد مردم به آب آشامیدنی صحی دسترسی دارند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا