امنیت

یک شهروندعربی عضو القاعده به مقامات افغان سپرده شد

کابل باختر/ 20/ قوس
یک شهروند عربی عضو القاعده زندانی در بگرام به مقامات افغان سپرده شده است.
به گزارش آژانس باختر ، مطبوعات امریکایی گفته اند درحالیکه چگونگی سپردن لطیف الله محسود فرد شماره دوطالبان پاکستانی از سوی امریکایان به مقامات پاکستانی پرسش برانگیزاست، نظامیان امریکایی درافغانستان یک شهروند تونس را که دربگرام زندانی بود به مقامات افغان سپرده است .
ریده النجار که درپیوند به فعالیت های تروریستی وعضویت در القاعده از سوی نظامیان امریکایی گرفتارشده بود و چند سال را در زندان بگرام سپری کرده بود دوروز قبل تحویل مقامات افغان شد .
این خبرتاکنون ازسوی مقامات افغان تائید نشده است مگر چگونگی سپردن زندانیان بگرام به جانب افغانی یک مسئله بحث برانگیز بوده که از چند سال میان دولت افغانستان و نظامیان امریکایی به مسئله داغ تبدیل شده بود.
امریکائیان قبلاً صدها زندانی افغان دربگرام را تحویل مقامات افغان نمودند مگر چند شهروند خارجی منجمله اتباع پاکستانی درقید نظامیان امریکایی بود . امریکائیان در چند نوبت شماری از اتباع پاکستانی را دور از انظار افغانها تحویل پاکستانی ها نمودند و به تازگی لطیف الله محسود فرد شماره دو طالبان پاکستانی را به پاکستان سپردند و چندی قبل هم یک شهروند روسیه را که درافغانستان زندانی بود غرض محاکمه به امریکا انتقال دادند.
قرار معلوم هنوزهم امریکائیان شماری از اعضای القاعده را که درافغانستان دست به تخریب ، ترور و انفجار زده اند دراختیار خود دارند و تاکنون اراده چندانی برای سپردن آنها به افغانها ندارند مگر سپردن ریده النجار میتواند آغاز خوب برای سپردن آن تروریستان باشد که در افغانستان دست به فعالیت های تروریستی زده اند.
از طرف دیگر این افغانها اند که حق دارند تا تروریستان را که دراین کشور دست به فعالیت ضد افغانی و ضد انسانی زده اند درکشور خود محاکمه نمایند حق که باید ازسوی دوستان خارجی ما رعایت گردد و به آن احترام گذاشته شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا