آموزش

پیام ستر جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری به مناسبت روز جهانی معلم

کابل 13 میزان باختر

شادمانم که روز جهانی خجسته و پر میمنت معلم فرا رسیده است. من این روز مسعود را به یکایک شما در هر کجایی از کشور که هستید تهنیت و مبارک باد می گویم و امیدوارم که در راه تعلیم و تعلم فرزندان این مرز وبوم پیوسته پیروز و بهروز بمانید.
بی تردید معلم همان موجود گرامی و عزیزی است که چراغ دانش بر می فروزد و در روشنایی آن دست انسان های دیگر را با قلم و کتاب آشنا می کند و آنان را در کوچه های معرفت می کشاند تا زنده گی را بیاموزند و راه مبارزه با دشواری های آن را فرا گیرند.
در واقع هر جا که دفتر آموزش و تعلیم کشوده می شود و اندیشه رهایی انسان از قید ظلمات جهالت در میان می آید پای آموزگار هم در میان کشیده می شود زیرا این راه بدون مشارکت و تلاش این موجود گرامی میسر و امکان پذیر نمی باشد.
جمهوری اسلامی افغانستان هر چند امروز در میان شراره های جنگ می سوزد ولی سازنده گی ها و روشنایی ها و آبادانی هایش محصول کار و تلاش معلمین و استادان گرامی ما می باشد.
امروز نیز شما معلمین گرامی هستید که در مکاتب ، مدارس و پوهنتون های کشور با آموزش و تعلیم فرزندان این سرزمین، کادر های صحی، آموزگاران، انجنیران، استادان، متخصصین، ادیبان، نویسنده گان و دیگر فن آوران رشته های علوم را می سازید تا سرزمین و کشور شان را آبادان کنند و آن را به جاده های پیشرفت و ترقی رهنمون شوند.
استادان و معلمان گرامی!
دولت جمهوری اسلامی افغانستان با تقدیر و ارج گذاری به مساعی و زحمت کشی های بیدریغ شما می کوشد تا بهترین فرصتها را برای شما فراهم آورد، اما با اندوه که ادامه جنگهای خانمانسوز در کشور زمینه های توجه به زنده گی شما را از ماگرفته است.
تلاش جمهوری اسلامی افغانستان برای دست یابی به صلح و ثبات درکشور از هر طریق ممکن ادامه خواهد یافت تا با تأمین صلح و آرامش در وطن عزیز مان دولت امکان رسیده گی به مشکلات شهروندان کشور را پیدا کند و در تمام زمینه ها نیازمندی های آنان را فراهم سازد.
انشا الله زمان آن فرا خواهد رسید که در سایه صلح و آرامش در کشور، یک بار دیگر مجال آن را دریابیم تا شرایطی را فراهم سازیم که در آن معلمین و استادان گرامی ما امکانات خوبی داشته باشند و زمینه های رفاه آنان مساعد گردد.
یک بار دیگر روز پر میمنت معلم را به شما رهروان راه معرفت و دانش پروری تبریک و تهنیت گفته آرزو می برم که در راه تربیت و آموزش فرزندان کشور عزیز مان موفق و موید باشید. ختم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا