جامعه

رمضان با پیام روشن فرا رسید

کابل باختر/ 27/ جوزا
رمضان ماه مبارک که بیشتر مسلمانان آن را ماه تهذُب نفس می دانند با پیام دوری از گناه و مهربانی بردیگران فرا رسید.
مبصر آژانس باختر مینویسد : رمضان با پیام روشن از همدیگر پذیری ، تهذُب نفس و دوری ازناپاکی را با خود دارد.
فلسفه این ماه مبارک را ریاضت ، تحمل تشنه گی و گرسنگی به خاطر تشکیل میدهدکه مسلمانان روزه دار حداقل دراین ماه عبادت ، فقرا ، تنگدستان و بینوایان را مطمح نظر داشته و با پرورش روحیه انسان دوستی و مهربانی به یاری کسانی بشتابند که روز گار وناهنجاری های سیاسی و اجتماعی مسلط در کشوربرشمار بینوا ، فقیر مستضعف افزوده است.
اما دریغ درسرزمین جنگ زده افغانستان که هر روز ارزش های مردمی میمیرند و خود کامگی بیداد میکند، هستند مسلمان نما های که از اسلام و دین به خاطر نیل به اهداف سیاسی استفاده میکنند و به رخ دین و ارزش های آن خنجر میکشند . دین مقدس اسلام صلح را خیر گفته است ، زعامت وشورای سرتاسری علمای افغانستان با درک عمیق از دین و ارشادات آن به خاطر حرمت به ماه مبارک پیشنهاد آتش موقت نمود . اما آنانی که سنگ دفاع از اسلام به سینه می کوبند به این اراده ملی و دینی نه گفتند به هرصورت مدافعان راستین وطن درسنگر ها سینه سپر کرده اند تا مسلمانان کشور ماه پر فضیلت رمضان را به آرامی سپری نمایند.
به هرصورت ابعاد فضایل این گسترده است . دراین ماه مبارک رمضان برمومنان است تا اسباب نگرانی ، تشویش مومنان دیگر را فراهم نکنند تجار وواردکنندگان مواد خوراکی و عرضه کننده گان پرچون آن به حرمت ماه مبارک رمضان گرانفروشی نکنند ، کمتر مفاد بگیرند تاهمه این ماه را به خوبی سپری کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا